۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۵۳۵۱۷
مسؤول بسیج طلاب و روحانیان استان کرمان:

مهم‌‌ترین علت منحرف شدن جامعه بی توجهی به فرامین ولایت است

حجت الاسلام سنجری گفت: مهم‌ترین علت به خطا رفتن و منحرف شدن جامعه عدم توجه به فرامین امامشان است چنانچه مردم کوفه در زمان سخن گفتن امام(ع) هلهله کردند و سخنان ایشان را نشنیده گرفتند به همین سبب کسانی چون حجاج بن یوسف سقفی و عبدالملک ها بر آنان حکومت کردند.
حجت الاسلام و المسلمین محسن سنجری مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان

حجت الاسلام محسن سنجری مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان در گفت‌وگو با خبر نگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در رابطه با لزوم تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در میان مردم از سوی مبلغان؛ گفت: پرداختن به اموری چون نماز و روزه و عبادات در سخنرانی ها لازم است اما کافی نیست چرا که دین ما دینی سیاسی است پس اگر تنها به عبادات بپردازیم و از سیاست اسلام، مبانی انقلاب اسلامی،مشی و منش استکبار ستیزی و انقلابی گری سخنی به میان نیاوریم؛ اسلام سکولار را ترویج دادیم که به دنبال جدایی دین از سیاست است در حالی که سیاست ما عین دیانت ما است و دو جزء جدایی ناپذیرند چنانچه در زیارت جامعه می خوانیم پس ائمه ما سیاسی بودند و سیاست هرگز از آنان جدا نبوده است.

وی ادامه داد: با توجه به همین قیام ابا عبدالله (ع) نیز می بینیم که ایشان ضمن احیای امر به معروف و نهی از منکر که از واجبات دینی است در واقع به سیستم حکومتی اعتراض داشتند در حالی که برخی سعی داشتند ایشان را از این کار منصرف کنند و به امام می گفتند شما زندگی خودتان را بکنید و کاری به حکومت نداشته باشید.

حجت الاسلام سنجری ابراز داشت: امام ثابت کردند که غصب حکومت از سوی افراد لاابالی جرم است پس توجه کنیم که  این حرکت امام تنها به دلیل مسائل عقیدتی و جلوگیری از انحراف نبود بلکه به دلیل مساله سیاسی و عقیدتی بود چرا که اصل حکومت در خطر بود و اصل حکومت جدای از ریشه داشتن در عقیده؛ در سیاست اسلام ریشه دارد.

وی خاطر نشان کرد: امام در پاسخ به کسانی که ایشان را از رفتن به کربلا نهی می کنند می فرماید: به خدا سوگند اگر بر روی زمین به اندازه یک وجب جا برای من نباشد بازهم با فرزند معاویه بیعت نمی کنم این در حالی است که امثال مروان حکم سعی دارند امام را منصرف کنند و می گویند تو دست از معاویه و نوع حکومت داری پسرش بردار و بر علیه آنان روشنگری نکن آنان نیز با تو کاری نخواهند داشت.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان  اظهار داشت: امام حسین (ع) مسأله مهم عبادی حج را به عمره تبدیل می کند از این رو نمی توان قیام ایشان را مسأله ای عبادی صرف دانست چرا که گاهی مسأله سیاست در حکومت از مسائل عبادی مهمتر است به همین دلیل امام حسین (ع) واجب عبادی را رها کرده و به واجبی بالاتر می پردازد همچنانکه امام خمینی (ره) نیز حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانستند.

وی خاطر نشان کرد: گاهی لازم است برای حفظ نظام جنگ و جهاد  کرد از این رو نمی شود با سلام و صلوات نظام را حفظ کرد بلکه لازم است حرکت کنیم و با جهاد کبیر نظام را محافظت کنیم چنانکه امام حسین (ع) اینگونه عمل کردند.

حجت الاسلام سنجری افزود: نباید از قیام امام حسین (ع) تنها تفسیر عقیدتی داشته باشیم اگرچه مسأله عقیدتی نیز در آن مطرح بود چرا که انحراف موجود در جامعه اسلامی را نمی شد نادیده گرفت اما انحراف بالاتری موجب قیام امام شد که همان انحراف در مسأله حکومت بود زیرا به جای امام معصوم؛ حکومت در تصرف فردی لا ابالی و بی قید مانند یزید قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: مهم ترین علت به خطا رفتن و منحرف شدن جامعه عدم توجه به فرامین امامشان است چنانچه مردم کوفه در زمان سخن گفتن امام (ع) هلهله کردند و سخنان امام را نشنیده گرفتند به همین سبب کسانی چون حجاج بن یوسف سقفی و عبدالملک ها بر آنان حکومت کردند چرا که عدم توجه به فرمایش امامشان سبب شد تا سالها مناسب حکومتی در اختیار افرادی قرار گیرد که جایگاهی در دین نداشتند.

این مقام مسؤول گفت: امروز نیز اگر در منابر و هیأت های مذهبی از ولایت و فرمایشاتش سخن به میان نیاید و مردم گوش به فرمان رهبرشان نباشند اسلام سکولار نشر می یابد و اسلام محمدی محجور می ماند چرا که اسلام سکولار اسلام نیست بلکه مصداقی از اسلام آمریکایی است./302/9703/ب1

ارسال نظرات