۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۵۳۶۰۵

انتشار کتابچه «قهرمان کوچک»

کتابچه «قهرمان کوچک» درباره زندگی حضرت عبدالله بن‌ الحسن المجتبی علیه السلام از سوی فرهنگ‌سرای مهر منتشر شد.
کتابچه «قهرمان کوچک»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز فرهنگی هنری شهرداری تهران، در کتابچه «قهرمان کوچک» نوجوانان گروه سنی 9 تا 12 سال با حضرت عبدالله بن‌الحسن المجتبی علیه السلام یکی از قهرمانان خردسال حماسه عاشورا آشنا می‌شوند.

کتابچه «قهرمان کوچک» که شاعر آن شهره یوسفی و به تصویرگری مهدیه قاسمی است، روایت حضرت عبدالله ابن حسن علیه السلام را به زبان شعر بیان می‌کند.

گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، ویژگی‌های الگویی کودکان و نوجوانان عاشورایی، زنده نگه داشتن نهضت عاشورا در دل مردم به ویژه نسل نوجوان، شجاعت و شهامت، رعایت ادب و اجازه گرفتن از بزرگ‌تر، وفاداری، حق و باطل و نقش امام حسین علیه السلام در هدایت و حمایت مردم از جمله اهداف تولید این محصول بود.

عبدالله بن حسن بن علی علیه السلام نوجوان 11 ساله و فرزند امام حسن مجتبی علیه السلام بود که روز عاشورا وقتی دید سیدالشهداء علیه السلام بر زمین افتاده است، برای دفاع از عموی مظلومش به سوی میدان شتافت و جنگید و عده‌ای را کشت و با تیغ بحربن‌کعب به شهادت رسید. برخی هم نقل کرده‌اند، حرمله با شمشیر، دست او را که در آغوش عمویش حسین علیه السلام قرار گرفته بود، برید و همان جا شهیدش کرد.

کتابچه «قهرمان کوچک» در تیراژ سه هزار نسخه به همت فرهنگسرای مهر و  از سوی چاپ تداعی در مهرماه 1395 تولید شده است./998/د102/ق

 

ارسال نظرات