۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۵۳۶۹۹
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد:

اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی مروج دیدگاه های استکبار جهانی

حجت الاسلام ماندگاری گفت: طرفداران اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی مروج و مبلغ نظرات آمریکا و انگلیس در بین مسلمانان و شیعیان هستند، امام خمینی(ره) فرمودند هر وقت که دیدید دشمن شما را تأیید می کند به صحت خودتان و عملتان شک کنید.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ماندگاری، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا، امروز صبح در مصلی نماز جمعه شاهین شهر گفت: آنچه در عاشورا در کربلا اتفاق افتاد زیباترین و تلخ‌ترین حادثه تاریخ است، ایستادگی اباعبدالله و یاران ایشان در راه دین، زیباترین و عمل سپاه عمرسعد زشت ترین حوادث تاریخ هستند که در طول تاریخ تکرار می شوند.

وی ادامه داد: در سپاه عمرسعد 3 سلیقه وجود داشت، برخی به هوای نفس، برخی به حرف مردم و بعضی هم به حرف دشمن گوش دادند و عمل کردند، امروز هم در جامعه ما همین است، شاید سؤال پیش بیاید که مگر دشمنان می توانند طرفدار اسلام و مسلمین هم باشند، جواب این است که دشمن حتماً طرفدار اسلام بی خاصیت است.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: امروز دشمن اسلام آمریکایی را خیلی می پسندد، به همین دلیل است که آمریکا امروز از عربستان سعودی و اسلام یک عده ای در داخل جمهوری اسلامی هم حمایت می کند، برخی شیعیان هم هستند که انگلیس آنها را تأیید و تصدیق می کند.

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: طرفداران اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی مروج و مبلغ نظرات آمریکا و انگلیس در بین مسلمانان و شیعیان هستند، امام خمینی(ره) فرمودند هر وقت که دیدید دشمن شما را تأیید می کند به صحت خودتان و عملتان شک کنید.

وی خطاب «مفلحون» و «فائزون» در قرآن کریم را نسبت به کسانی دانست که به اسلام ناب محمدی(ص) عمل می کنند و ابراز داشت: امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدش قیام کرد، اسلام خودش عیبی ندارد و هر عیبی که هست از خود مسلمانان است و امام حسین(ع) هم می خواست تا مردم به اسلام ناب محمدی(ص) عمل کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اکثر آدمهایی که الان مسیر اسلام سلیقه ای را انتخاب کرده اند به خیال خودشان حسابگر هستند، عمرسعد هم به خیالش حسابگر بود، فکر کرد و گفت یک روز جنگ می کنم و یک عمر راحت در عیش زندگی می کنم، امروز هم برخی خانمها فکر می کنند که با آرایش و حجاب غیراسلامی بیرون می آیم و خاطرخواه و شوهر خوب و پولدار نصیبم می شود، کاسب می گوید یکبار دروغ می گویم و به یکباره سود بزرگی نصیبم می شود.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به سوره مبارکه «والعصر»، بیان داشت: امروز بسیاری از انسانها مطابق زرنگی و هوشش خود پیش می روند اما به تعبیر قرآن همواره در حال خسران هستند، خداوند 2 هدیه را همزمان به ما داده است که اگر هر دو را باهم استفاده کنیم سعادتمند خواهیم شد، اولی عقل است که قدرت انتخاب به ما داده است، امروز که شما در این جلسه هستید با عقل خود آن را انتخاب کرده اید.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: دومین هدیه خداوند هم خطکش انتخاب است، اگر انتخابهایمان با خطکش خداوند نباشد، خسارت خواهیم دید و بیچاره می شویم، امروز بسیارند افرادی که از لحاظ مالی تأمین کامل هستند اما آرامش ندارند و کانون خانواده آنها متلاشی شده است، آنها انتخاب کرده اند اما انتخاب اشتباه بوده، پول خوب است اما خوشبختی نمی آورد.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: آرامش هر چیزی در گرو وصل آن به اصل خود است، بچه تا در آغوش مادر قرار نگیرد آرام نمی شود، رودخانه تا به دریا نرسد آرام نمی گیرد، انسان هم یک اصلی دارد و تا به خدا نرسد آرام نمی شود، گاهی انسان از لحاظ جسمی سالم است اما ناآرام است.

وی ادامه داد: آرامش در ریاست و پول نیست، گاهی انسان زخمی است اما آرام است، امام حسین(ع) در گودال قتلگاه غرق در خون بود اما بالاترین آرامشها را داشت و فرمود خدایا راضی به رضای تو هستم، خواهرش حضرت زینب(س) در اسارت فرمودند جز زیبایی چیزی ندیدم، وقتی امام(ره) فرمودند که شهید نظر می کند به وجه الله، معنی آن را موقعی فهمیدم که یکی از شهدای جنگ تحمیلی را در حالت زخمی دیدم که ترکش خورده بود و می خندید و خنده اش به دلیل آرامشی بود که در درون داشت.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رقیه(س) ناآرام بود اما تا به سر اباعبدالله(ع) رسد آرام شد، همه آزاده های ما می گویند در زندانهای رژیم بعث بسیار آرام بودیم چون احساس می کردیم در آغوش خدا هستیم، اگر پول هم ما را به خدا وصل کند می تواند موجب آرامش شود اما مایه اصلی آرامش اتصال به خداوند است، قدرت و ریاست امام خمینی(ره) او را به خدا وصل کرده بود، بنابراین همان قدرت موجب آرامش ایشان می شد.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: خدا هم  به ما عقل داده و هم قرآن و ولایت ائمه معصومین(ع) را داده است تا ما را در انتخابها کمک کند، دلیل افزایش طلاقها در جامعه اینست که ما با عقل به تنهایی انتخاب می کنیم و خطکش نداریم، امروز آمار طلاق در بین زنان زیبا و مردان پولدار بیشتر از بقیه است.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند از سبزه لجنزار بپرهیزید، سبزه لجنزار از دور قشنگ است اما وقتی به آن نزدیک می شویم بوی بد و لجن می دهد، دختر زیبایی هم که در دامان ناپاک تربیت شده باشد همینطور است و زیبایی ظاهری او نفعی ندارد و زندگی را به کام انسان تلخ می کند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: دنیا مانند هنداونه سربسته است، باید در انتخابهایمان سراغ قرآن، عترت، ولایت و مرجعیت برویم، عقل برخی تنها ظاهربین است، می گویند مردم عقلشان به چشمشان است و وقتی که نتیجه بد می بینند می گویند عقلشان پاره سنگ برمی دارد.

وی ادامه داد: در داستان دوستی خاله خرسه، هدف خرس نفع رساندن به صاحبش بود، اما در عمل او رابه قتل رساند، امروز هم برخی می خواهند به دستگاه امام حسین(ع) خدمت کنند، اما آبروی امام حسین(ع) را می برند، چون ظاهربین هستند، خداوند است که اول و آخر و ظاهر و باطن است، فقط خدا می داند در این دنیا چه خبر است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:  خداوند فرمول باطن را در قرآن قرار داده و علم قرآن را هم به پیامبر(ص) داده است، پیامبر(ص) هم آن علم را به امیرمؤمنان(ع) داده و ایشان را باب علم معرفی کرده است، بعد از امام علی(ع) سایر ائمه(ع) هستند و در زمان غیبت هم مراجع و ولایت دنباله رو راه ایشان هستند./201/869/ب1

ارسال نظرات