۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۵۳۸۲۳
روحانی سلب تابعیت شده بحرینی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

مجالس عزاداری پایگاه‌های حمایت از شیخ عیسی قاسم/ آل‌خلیفه درصدد بایکوت همه نمادهای حسینی است

عضو مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین مجالس عزاداری بحرینرا پایگاه‌های حمایت از شیخ عیسی قاسم توصیف و تصریح کرد: شعار امسال هیات‌های بحرینی یک پیام واضح برای آل خلیفه دارد.
حجت الاسلام محمد خجسته

حجت الاسلام محمد خجسته، از اعضای مجلس اسلامی علمای شیعه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در واکنش به اقدامات اخیر رژیم آل‌خلیفه در تعرض به نمادهای حسینی در مناق مختلف بحرین، گفت: «اتخاذ سیاست طایفه‌ای و تلاش برای به حاشیه راندن شیعیان استراتژی رژیم منامه در سال‌های اخیر بوده است. شیعیان به ویژه در پنج سال اخیر در همه زمینه‌ها با اقدامات سرکوب‌گرایانه آل‌خلیفه مواجه بوده اند. آل‌خلیفه موجودیت شیعیان را، اعتقادات آنان و حتی نمادهای دینی‌شان را هدف قرار داده است.»
وی افزود: « ببنید در همین ماه‌های اخیر علاوه بر شعائر حسینی، آل‌خلیفه حتی به مفهوم خمس هم ورود پیدا کرد و تلاش کرد تا آن را ممنوع اعلام کند. این رژیم به خوبی می‌داند که این مسائل موجب نشر فرهنگ و اندیشه اهل‌بیت در میان مردم می‌شود، حال اینکه حکمرانان بحرینی هرگز ترویج این اندیشه را بر نمی‌تابند.»

مبلغان بحرینی با وجود کارشکنی‌های آل‌خلیفه به کار خود ادامه می‌دهند
این روحانی سلب تابعیت شده بحرینی با تاکید براینکه منبرهای حسینی، تریبونی برای بصیرت یابی و آگاهی مردم بحرین است، تاکید کرد: «از مفاهیم اصلی قیام حسینی نصرت و یاری رساندن به مظلوم است، طبیعی است که حکومت بحرین با توجه به ویژگی‌های خود اجازه ندهد چنین گفتمانی در بحرین ترویج شود و از این روست که به مخالفت با آن می‌پردازد.»

حجت اسلام خجسته در پاسخ به این سوال که "یک مبلغ بحرینی در شرایط کنونی چگونه می‌تواند به نشر فکر اهل بیت (ع) در این کشور بپردازد؟" گفت: «در شرایطی که رژیم منامه هرآنچه که به عاشورای حسینی مربوط باشد را بایکوت می‌کند انگیزه یک روحانی مبلغ بحرینی به مراتب بیشتر می‌شود.»
او همچنین گفت: «رژیم منامه با تکیه بر توهمات خود تصور می‌کند روحانیت شیعه با اقداماتی اینچنینی مجالس عزای امام حسین (ع) را رها می‌کنند اما در طول تاریخ کسی نتوانسته است صدای عاشورای حسینی را ساکت کند لذا خطبا و روحانیان بحرینی با احساس مسئولیت خود و با حضور در صحنه به نشر اندیشه اهل بیت (ع) ادامه می‌دهند.»

وی افزود: «این فشارها و بازداشت‌ها انگیزه مبلغان را برای آگاه‌سازی مردم دوچندان می‌کند. اینکه حکومت در چند جا اجازه نداده که علما وارد مجالس عزای حسینی شوند هرگز به معنای خاموش کردن آتش عشق حسینی نخواهد بود.»

تلاش برای قرار دادن مردم الدراز در مقابل حامیان شیخ عیسی قاسم!
عضو مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین به ممانعت نیروهای امنیتی بحرین از ورود علمای این کشور به منطقه الدراز اشاره و تصریح کرد: «همانگونه که می‌دانید منطقه الدارز بیش از صد روز است که به محاصره کامل نیروهای امنیتی درآمده و حتی اهالی این منطقه نیز به سختی رفت و آمد می‌کنند. این اقدام هم برای فشار بر روی ساکنان الدراز و اعتصاب‌کنندگان بحرینی در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم است.»
حجت الاسلام خجسته خاطرنشان کرد: «آل خلیفه همچنین با ممانعت از ورود خطبا و ذاکران حسینی به منطقه الدراز به دنبال ایجاد یک ناراحتی در بین مردم این منطقه و ایجاد تقابل بین آنها و اعتصاب کنندگان برای حمایت از شیخ عیسی قاسم است، البته این امر ناشی از حماقت این رژیم است. چون اهالی الدراز عناصر اصلی اعتصاب در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم را شکل می‌دهند.»

روحیه شیخ عیسی قاسم بسیار بالاست
روحانی سلب تابعیت شده بحرینی با تاکید براینکه مجالس حسینی در بحرین در واقع پایگاه‌های امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: «از ویژگی‌های مجالس عزاداری در بحرین این است که تلاش می‌شود تا استفاده حداکثری از آن شود. طرح مسائل اجتماعی و سیاسی از مسائلی است که علمای سلف بحرین بسیار بر روی آن تکیه داشتند.»
حجت الاسلام خجسته گفت: « شعار "إنی احامي ابدا عن دینی" که امسال به عنوان شعار هیات‌های بحرین انتخاب شده یک پیام واضح برای رژیم دارد. در واقع امسال مجالس عزاداری پایگاه‌های حمایت از شیخ عیسی قاسم است. مردم به صورت واضح این پیام را ارسال کرده‌اند که تا پای جان حاضرند از دین و علمای شیعه حمایت کنند.»

"روحیه شیخ عیسی قاسم بسیار بالاست" حجت اسلام خجسته با تاکید براین مساله، خاطرنشان کرد: «تحولات جدیدی در بحرین صورت نپذیرفته است و شیخ عیسی قاسم در بهترین حالت به سر می‌برد و نسبت به اتهامات آل خلیفه در مورد خود کاملا بی‌توجه است، تنها هم و غم ایشان در برهه کنونی وضعیت کشور، دیانت مردم و بهبودی حال شیعیان است.» /983/ب914/ک

  

ارسال نظرات