۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۵۳۸۲۴
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

بانوان مبلغه رسالت مهمی در کاهش معضلات اجتماعی دارند

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بانوان مبلغه و طلاب خواهر نقش و رسالت مهمی در راستای کاهش آسیبها و معضلات اجتماعی به‌ویژه در بین بانوان دارند.
حجت الاسلام قدرتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در جمع مبلغان حوزه علمیه خواهران استان، نقش بانوان مبلغه و طلاب خواهر در کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه اسلامی را بسیار مهم و حیاتی دانست.

وی افزود: اگر بانوان مبلغه به نقش تأثیرگذار خود در زمینهٔ مسائل و مشکلات اجتماعی از جمله طلاق، مشکلات خانوادگی، نزاع، مواد مخدر و سایر ناهنجاریهای اجتماعی واقف بوده و برای رفع این معضلات در جامعه از طریق آگاهی‌بخشی و روشنگری برای مردم تلاش کنند، بدون شک جامعه اسلامی ما امن‌تر و کم آسیب تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام قدرتی با بیان اینکه بانوان مبلغه نقش مهمی در آگاهی‌بخشی و تربیت مادران جامعه اسلامی دارند، ادامه داد: با توجه به ایام ماه محرم و برگزاری محافل و مجالس عزاداری، بانوان مبلغه و طلاب خواهر می‌توانند با استفاده از این فرصت فرهنگ عاشورا و وقایع آن را برای بانوان تشریح و تبیین کنند.

وی افزود: بانوان مبلغه در تبلیغ دین اسلام و مبانی مکتب اهل بیت(ع) حضرت زینب کبری(س) را به‌ عنوان الگوی کاملی برای زنان معرفی کنند؛ زیرا تأثیر این فعالیت تبلیغی در ایام محرم به‌مراتب بیشتر و عمیق‌تر است.

حجت‌الاسلام قدرتی با تأکید بر ضرورت تبلیغ بیش از پیش سبک زندگی اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: با آسیب‌شناسی و مقابله با مسائل و مواردی که بنیان خانواده‌ها را نشانه رفته‌اند می‌توان جامعه اسلامی را از اقسام مختلف فساد ایمن و مصون داشت.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به نقش روحانیان مبلغ و بانوان مبلغه در این زمینه، اظهار کرد: نقش مبلغان در جامعه امروزی بسیار بااهمیت بوده و این قشر از جایگاه ویژه‌ای برای تأثیرگذاری بر اقشار مختلف برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان در راه ترویج فرهنگ اسلام و دین مبین و نجات‌بخش بشری از هیچ موضوعی هراس نداشته باشند، افزود: نقش مبلغ در احیای دو امر واجب الهی؛ یعنی امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است؛ ازاین‌رو باید در هر اوضاع و هر مکانی بر خود لازم بدانند که اگر عامل منکری را دیدند او را امر به معروف کنند.

حجت‌الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: مبلغان بایستی آگاه باشند و بدانند اگر ذره‌ای در مقابل مسائل و احکام الهی کوتاهی کنند باید در پیشگاه عدل الهی باید پاسخگو باشند.

وی تبیین معروفات و منکرات در جامعه را روش اصلی ارشاد مردم به امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: اینکه ما فقط به جوانان و فرزندان خود بگوییم امر به معروف و نهی از منکر کنند کافی نیست؛ بلکه لازم است مصادیق معروف و منکر در جامعه ما برای آنها تشریح و تبیین شود.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: نماز مصداق بارزی از معروف در جامعه و خانواده است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود روحانیان و بانوان مبلغه فلسفه نماز، ضرورت اقامه این فریضه الهی و شرایط آن را برای جوانان و نوجوانان به‌خوبی تبیین کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات