۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۵۴۱۳۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

فرزند صالح از برکات لقمه حلال است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: انسان باید تلاش کند لقمه ای که به فرزند خود می دهد، لقمه حلال باشد اگر خدایی نکرده لقمه حرام به فرزند داد هیچ امیدی به تربیت صالح آن فرزند نیست.
همایش شیرخوارگان همایش شیرخوارگان عباسیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه صبح امروز در همایش بزرگ شیر خوارگان حسینی اظهار داشت: درود و سلام خدا بر شما مادران محترمه ای که امروز انجام وظیفه کرده اید نسبت به وظیفه ای که خدای متعال برعهده شما نهاده است.

حجت الاسلام عباسیان بیان داشت: یکی از وظایفی که پدر و مادر نسبت به فرزند دارد تربیت فرزند است و اگر والدین در تربیت اولاد خود کوتاهی کنند این پدر و مادر در انجام وظیفه خود قصور کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز شما در این جمع حضور پیدا کردید تا بگویید خداوندا ما انجام وظیفه کرده ایم و فرزندمان را با مهر و محبت امام حسین (ع) تربیت می کنیم.

این مسؤول در ادامه افزود: شما عزیزان با حضور خود در این همایش بزرگ، محبت اهل بیت (ع) را با دل این نوزادان نوشکفته پیوند می دهید ان شاءالله که در آینده این فرزندان با مهر و محبت اباعبدالله (ع) بتوانند عزادار واقعی ایشان باشند.

وی با بیان اینکه برای تربیت فرزند یکی از اصولی که حاکم است لقمه حلال می باشد، گفت: باید توجه داشت که انسان تلاش کند لقمه ای که به فرزند خود می دهد، لقمه حلال باشد اگر خدایی نکرده کسی لقمه حرام به فرزند بدهد هیچ امیدی به تربیت صالح آن فرزند نیست باید در زندگی به این نکته توجه ویژه داشته باشیم و حتی کوچکترین لقمه حرام نیز اثر وضعی در زندگی فرزند شما خواهد داشت.

حجت الاسلام عباسیان ابرازداشت: همه شما مادران محترمه ای که در این جمع حضور دارید عاشق ابا عبدالله هستید و قطع به یقین دوست دارید فردایی که این فرزند بزرگ می شود، فرزند مطیع و صالحی باشد و برای داشتن چنین فرزندانی باید در تربیت آنها دقت کنید که لقمه ای به او می دهید حلال باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به نقش لقمه حلال در تربیت بزرگانی همچون علامه مجلسی بیان داشت: از دو سال قبل تولد علامه مجلسی پدر ایشان به همسر خود می گوید که حق نداری هر لقمه را در دهان بگذاری که از من اذن نگرفته باشی، ایشان دقت کردند که خدای نکرده لقمه حرامی همسر نخورد.

وی ادامه داد: والدینی که توانستند فرزند صالحی تربیت کنند در لقمه ای که خورده اند تلاش بر این داشته اند که لقمه حلال باشد و اگر غیر از این باشد فردا همین فرزندان مایع آزار و اذیت شما در محیط خانواده خواهند شد.

حجت‌الاسلام عباسیان گفت: شما عزیزانی که امروز در این جمع هستید به خاطرهمان لقمه های حلالی است که پدران و مادران به شما داده اند و قطعا ثوابی که از حضور در این جمع برده اید برای پدران و مادران شما نیز نوشته می شود.

این مسؤول تصریح کرد: شما نیز سعی کنید فرزندی با محبت اهل بیت (ع)  و با دوستی ائمه معصومین تربیت کنید که فردایی دراین دنیا نباشید برای شما توشه ای را ایجاد کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: تا می توانید عشق و محبت خاندان عصمت و طهارت (ع) که عشق به پاکی ها، خوبی ها و تمام سنت های پاک دنیا است به فرزندان خود بیاموزید همانگونه که پیامبر (ص) از همان دوران طفولیت حضرت فاطمه زهرا (س) را با عشق و محبت اشنا کردند.

حجت الاسلام عباسیان در پایان گفت: ابا عبدالله (ع) نیز فرزند خود را به اندازه شما دوست داشتند و برای دفاع از احکام دین و ارزش های دینی، امام حسین (ع) حاضر شدند که طفل شش ماهه خود را بر روی دست بگیرند و دشمن بر او تیر بزند و این فقط برای استحکام احکام دین بوده، والدین نیز امروز باید الگوی خود را امام حسین (ع) قرار بدهند وهمانطور که حضرت دین را از فرزند خود هم بیشتر دوست داشت، شما نیز باید دین و ارزش های آنرا از فرزند خود بیشتر دوست بدارید./202/967/ب1

ارسال نظرات