۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۵۴۴۲۶
رییس ستاد اقامه نماز خراسان ‌شمالی:

نماز جماعت ظهر عاشورا در 22 نقطه شهری خراسان شمالی برگزار می‌شود

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نماز جماعت ظهر عاشورا در همه روستاها و شهرهای استان اقامه می‌شود و در بجنورد، مرکز استان هم پنج نقطه برای برگزاری این آیین مشخص شده است.
حجت الاسلام احمدی فرد- نشست هماهنگی نماز ظهر عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فرد، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست هماهنگی نماز ظهر عاشورا، با اشاره به اهمیت برپایی باشکوه این مراسم، اظهار کرد: بر اساس برنامه، عاشورای امسال نماز جماعت ظهر این روز در همه شهرها و روستاهای خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا در 22 نقطه شهری استان با امامت ائمه جمعه و جماعات برپا می‌شود، ادامه داد: در بجنورد، مرکز خراسان شمالی پنج نقطه برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اضافه کرد: نماز ظهر عاشورا در بجنورد به‌صورت محوری در ضلع شرقی حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود اما به علت استقبال مردم از نماز ظهر عاشورا چهار مکان دیگر ازجمله شبستان حضرت فاطمه الزهرا (س) حضرت سیدعباس (ع)، مقابل دبیرستان 15 خرداد نرسیده به میدان دفاع مقدس، حدفاصل بین پل 19 مهر و مسجد امیرالمؤمنین (ع) و مقابل سالن شهید علیدخت در چهارراه مهندسان برای برپایی نماز ظهر عاشورا مهیا شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی خراسان شمالی در تاسوعای حسینی، اضافه کرد: این تجمع در محل بولوار مصلای امام خمینی(ره) بجنورد از ساعت 9:30 صبح و با شرکت مردم و همه هیئات مذهبی بجنورد برپا می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم این تجمع با شرکت همه عزاداران و هیئات مذهبی مرکز استان برگزار شده و همه عزاداران در قالب یک هیأت بزرگ عزاداری کنند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد هم در این نشست، با بیان اینکه برای نخستین بار ویژه‌برنامه‌های تاسوعا و عاشورا به‌صورت محوری در مصلاهای نماز جمعه استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: بعد از برگزاری تجمعهای ایام تاسوعا و عاشورا نماز جماعت ظهر و عصر این روزها هم با شرکت اقشار مختلف مردم و عزاداران در مصلاها و اماکن مقدس استان برپا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نظارت بر فعالیتهای هیئات مذهبی استان در ایام محرم، اضافه کرد: در این نظارتها برخی مشکلات درزمینهٔ نحوه برگزاری عزاداری و شیوه نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در شماری از هیئات مشاهده شد که با تذکر و تبیین موارد، این مشکلات هم حل و فصل شده است.

هادی مهرآبادی، رییس شورای هیئت مذهبی تبلیغات اسلامی استان خراسان ‌شمالی هم در این نشست، با بیان اینکه مرکز استان به‌نوعی پیشانی استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: با وجود این بجنورد هنوز میعادگاهی برای تجمع مناسب عزاداران ندارد.

وی با یادآوری شمار زیاد عزاداران و هیئات مذهبی در مرکز خراسان شمالی، افزود: اماکن مقدس زیادی در بجنورد وجود دارند که می‌توان با برخی اقدامات فرهنگی به میعادگاه هیئات مذهبی تبدیل شوند اما تحقق این مهم در گرو پیگیریهای مؤثر و اجرای اقدامات اساسی است./9314/202/ب2

ارسال نظرات