۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۵۴۷۷۶

عذرخواهی مقام اندونزیایی از مسلمانان

فرماندار جاکارتا از مسلمانان به خاطر سخنانش در مورد آیه‌ای از قرآن کریم عذرخواهی کرد.
آهوک

به گزارش خبرگزاری رسا، «باسوکی آهوک»، فرماندار جاکارتا امروز، ۱۹ مهرماه، اعلام کرد: من می‌خواهم از مسلمانان و دیگر کسانی که از گفته‌های من رنجیده خاطر شدند، عذرخواهی کنم. من هرگز قصد اهانت به اسلام یا قرآن را نداشتم.

وی با بیان اینکه ضداسلام نیست، بخشی از سیاست‌های خود در حمایت از مسلمانان مانند اعطای مجوز به مدارس اسلامی، ارائه کارت‌های هوشمند جاکارتا به دانش‌آموزان این مدارس و ساخت مسجد در مجتمع تالار شهر جاکارتا را برشمرد.

آهوک افزود: زمانی که من در جریان سخنرانی در روز ۶ مهر ماه به آیه ۵۱ از سوره مائده اشاره کردم، مردم حاضر در این سخنرانی احساس رنجش نکردند.

این سخنان از سوی برخی سازمان‌ها و احزاب اندونزی مورد اعتراض قرار گرفت.

وی گفت: من در بخشی از سخنانم گفتم که شاید شما در دلتان نخواهید به من رأی دهید زیرا با استناد به آیه ۵۱ سوره مائده، به شما دروغ گفته می‌شود.

به نوشته ایکنا، وی پیش‌تر گفته بود: من به آیه ۵۱ سوره مائده اشاره کردم زیرا این آیه از سوی مخالفان سیاسی برای ترغیب مردم به حذف من استفاده می‌شود.

آهوک افزوده بود: من به قرآن اهانت نکردم. من به مردم گفتم که اگر شما به خاطر سوءاستفاده افراد ترسو و نژادپرست از این آیه قرآن می‌خواهید به من رأی ندهید، همان بهتر که به من رأی ندهید./982/ب102/د

ارسال نظرات