۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۵۴۹۲۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

12 آبان آخرین مهلت ثبت نام بدون کنکور متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، نذر کتاب در ماه محرم، برپایی نمایشگاه عاشورایی در گتوند و برگزاری محفل قرآنی در شب احیاء عاشورا چند خبر کوتاه از استان خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

 رضا شیشه بر، مدیر آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تمدید مهلت پذیرش بدون کنکور این دانشگاه در مقطع کارشناسی گفت: این دانشگاه در پنج رشته اقتصاد اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی و تاریخ اسلام از میان متقاضیان در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشجو می پذیرد.

مدیر آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با بیان اینکه مهلت نامنویسی از از 12 مهرماه آغاز و تا 12 آبان ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: براین اساس متقاضیان زن و مرد می توانند با مراجعه به دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) مراحل نامنویسی را طی و پس از آن در یک کدرشته ثبت نام قطعی آنها از سوی دانشگاه در سازمان سنجش صورت خواهد گرفت.

این مقام مسؤول اظهار داشت: دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) 50 دانشجو در هر کدام از رشته های اقتصاد اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، تاریخ اسلام، 40 دانشجو در رشته علوم قرآن و حدیث و 30 دانشجو را در رشته فقه و حقوق اسلامی پذیرش خواهد کرد.

شیشه بر با بیان اینکه علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33337525 تماس حاصل نمایند، ابراز داشت: علاقه مندان همچنین به سایت دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) به آدرسwww.amiralmoemenin.ac.ir و یا بصورت حضوری به این دانشگاه به نشانی امانیه ـ بلوار امام موسی صدر ـ جنب پل پنجم مراجعه و از چگونگی روند ثبت نام اطلاع پیدا کنند.

وی در پایان داشتن مدرک پیش دانشگاهی را از جمله شروط پذیرش بدون کنکور دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) برشمرد و گفت: علاقه مندان افزون بر مدرک پیش دانشگاهی، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس را به همراه داشته باشند.

نذر کتاب در ماه محرم

 سازمان مردم نهاد فانوس به مناسبت ماه محرم نخستین برنامه «نذر کتاب» را روز گذشته در دو منطقه میدان شهدا  «ساعت ۱۸» و پارک ساحلی کیانپارس «ساعت۲۰» در دو حوزه «بزرگسال» و «کودک و نوجوان» و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار کرد.

سازمان مردم نهاد فانوس در میدان شهدا به نذر کتاب برای بزرگسالان و در پارک ساحلی کتاب های کودک و نوجوان را در زمینه های گوناگون ارائه می دهد.

این سازمان مردم نهاد فعال در حوزه شهروندی دارای دو کارگروه شهروندی و فرهنگی ـ ادبی است که افزون بر جمع خوانی و بررسی کتاب در این دو حوزه، فعالیت­های گسترده ای از جمله برگزاری کارگاه­های آموزشی، برنامه های میدانی، نمایشگاه ها، مراسم بزرگداشت مشاهیر، برگزاری برنامه نذر کتاب، همکاری با نهادها، سازمانها و دیگر سازمانهای مردم نهاد را انجام می دهد.

برپایی نمایشگاه عاشورایی در گتوند

یاسر لطیفی‌اصل، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گتوند با اشاره به برپایی نمایشگاه عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان گفت: مربیان در این نمایشگاه با معرفی شخصیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، کودکان و نوجوانان را با اهداف قیام حسینی آشنا می‌کنند.

لطیفی‌اصل افزود: اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، نمایش عروسکی، ماکت‌سازی، معرفی کتاب، بحث آزاد، نشریه دیواری، شعرخوانی، مسابقه مذهبی، معرفی وقایع ایام، معرفی شخصیت، ایستگاه نقاشی و خوشنویسی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

برگزاری محفل قرآنی در شب احیاء عاشورا

صادق مزرعه‌فرد، نایب رییس جامعه قرآنی شهرستان دشت‌آزادگان با اشاره به برگزاری محفل قرآنی در شب عاشورا گفت: این محفل همزمان با مراسم احیای شب دهم محرم در مسجد رسول‌الله(ص) شهرستان سوسنگرد برگزار خواهد شد.

مزرعه‌فرد با بیان این­که محفل مزبور با حضور قاریان و مبتهل استانی و کشوری برگزار خواهد شد، افزود: این محفل ساعت ۲۱ تا ۲۳ سه‌شنبه ۲۰ مهرماه در سوسنگرد برگزار که در پایان آن حجت‌الاسلام سید محمد فاضلی به سخنرانی خواهد پرداخت./۹۴۵۶/303/ب2

ارسال نظرات