۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۵۴۹۵۷
مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی:

اسلام دین مهر و مظهر رحمت خدا بر بندگان است

حجت الاسلام نظافت اسلام را دین مهر و مظهر رحمت خدا بر بندگان توصیف کرد و گفت: خدا مهربان است و چون انسان را دوست دارد برای او دین فرستاده چون می داند که انسان جهل به مصالح و منافع خودش دارد و نیازمند راهنمایی است.
حجت الاسلام محمدجواد نظافت- مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) صبح امروز همزمان با تاسوعای حسینی در حسینیه امام جعفر صادق(ع) در مورد مهر و محبت الهی به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام نظافت اسلام را دین مهر و مظهر رحمت خدا بر بندگان توصیف کرد و افزود: خدا مهربان است و چون انسان را دوست دارد برای او دین فرستاده چون می داند که انسان جهل به مصالح و منافع خودش دارد و نیازمند راهنمایی است.

وی این آئین را برخاسته از مهر و محبت قلمداد کرد و گفت: آئینی که برگرفته از مهر است، انسان را مهربان تربیت می کند، دین نباشد انسان ضرر می کند و حیران می شود و به کمال نمی رسد.

حجت الاسلام نظافت دستورات خشن در اسلام هم لازم دانست و خاطرنشان کرد: اینکه می گوییم دین مهر است بدین معنا نیست که دستورات خشن ندارد. دستورات خشن دارد اما برگرفته از مهر و محبت است، اسلام می گوید دست دزد را قطع کنید و زناکار را قصاص کنید، ریشه اش مهر است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) خودسازی را اسباب خلق الهی خواند و اظهار کرد: در دنیا آمدیم تا خُلق الهی پیدا کنیم، خودسازی یعنی خودتان را به خُلق الهی آراسته کنید، انسان نباید صفت کبریایی خدا را بگیرد، خدا متکبر است اما تکبر به انسان نمی آید، انسان غیر از تکبر می تواند خودش را به همه صفات الهی نزدیک کند، خدا مهربان است و دوست دارد بندگانش هم مهربان باشند.

وی ادامه داد: این عزاداری ها به همان جهت کمک می کند، گریه می کنیم و اشک می ریزیم و عواطفمان شکوفا می شود، کسی گه قسی القلب است اشک ندارد.

حجت الاسلام نظافت اسارت نفس را از بدترین چیزها دانست و ابراز کرد: اباعبدالله(ع) اسیر عاطفه نبود، برخی عاطفی نیستند و برخی چنان احساسی و عاطفی هستند که اسیر می شوند، باید به وسیله عقل آن را مدیریت کرد، نوع نگرش ما به انسان باشد، این مهرورزی که اسلام می خواهد مؤمنان را تربیت کند دامنه اش بسیار گسترده است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اظهار اینکه انسان باید به نشانه های خدا علاقه‌مند باشد تصریح کرد: طبیعت نشانه خدا است، نمی شود انسان به خدا علاقمند باشد اما به نشانه آن علاقه نداشته باشد، حیوانات هم دوست داشتنی و از نشانه های خدا هستند، روز قیامت از شما در مورد حیوانات هم سوال می شود.

وی با اشاره به توصیه امیرمؤمنان به سلمان، خاطرنشان کرد: حضرت گفتند با مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان مدارا کن، اگر مسلمان باشد که برادر توست و اگر غیر مسلمان باشد که انسان است، انسان دوست داشتنی است چون استعداد بهشتی شدن دارد؛ حتی بت پرست تا زمانی که جنگ را شروع نکرده دوست داشتنی است.

حجت الاسلام نظافت ادامه داد: مرگ بر آمریکا که می گوییم به مردم آمریکا که کاری نداریم بلکه با دولتمردان آن ها می گوییم چون خلیج فارس را از منافع خود می دانند وگرنه ما مردم آمریکا را دوست داریم.

وی به مهر و عطوفت حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: روزی امیرمؤمنان بین افرادی که خوابیده بودند نان تقسیم می کرد، گفتند این ها از اهل سنت هستند، حضرت فرمود اگر شیعه بودند خورشت هم به آنان می دادم. روحیه اسلامی این است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در پایان به ذکر مصیبت برخی مداحان از حضرت عباس(ع) انتقاد کرد و گفت: اینکه برخی به چشمان زیبا و قد رشید عباس اشاره می کنند درحالی که مگر اباالفضل منزلتش به این ها است، امام صادق در وصف حضرت عباس می گوید «السلام علیک ایها العبد الصالح المطیع لله و لرسوله و ...»، این ها شأن اباالفضل العباس است، مقام والای عباس به مردانگی و تشنگی کشیدن در مقابل لب های تشنه اهل بیت امام حسین (ع) است./820/202/ب2

ارسال نظرات