۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۵۴۹۷۵
مدرس حوزه علمیه:

قیام حضرت زینب در تثبیت شخصیت زنان جامعه تأثیرگذار است

مدرس حوزه علمیه خواهران گفت: قیام های حضرت زینب(س) وسخنرانی های ایشان درتثبیت شخصیت زنان جامعه امروز تأثیر بسزایی دارد، چرا که این زنان در طول تاریخ ثابت کرده اند که زنان می توانند بسیاری از ناممکن ها را امکان پذیر سازند.
حضرت زینب(س)

زهرا مرتضایی، مدرس و مشاور مدرسه علمیه حضرت زینب(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین نقش حضرت زینب(س) و الگو گیری بانوان ازآن حضرت پرداخت و اظهار کرد: حضرت زینب(س) در طول زندگی با مصائب زیادی روبه‌ رو شده است، حضور آن حضرت در کربلا و دیدن آن صحنه‌های دلخراش و از دست دادن برادران و فرزندان و فرزندان برادر از همه مصیبت‌های زندگی آن بانوی بزرگوار دردآورتر و ناگوارتر بود.

وی بیان کرد: نقش حضرت زینب(س) در ابلاغ پیام عاشورا بسیار برجسته بود و سخنرانی‌های آتشین و زیبای زینب(س) در کوفه و شام که یزید و یزیدیان را رسوا ساخت در حد اعلای فصاحت و بلاغت بود.

مرتضایی تصریح کرد: این بانوی برگزیده‌ اسلام توانست با ابزارها و شیوه‌های گوناگون، به بهترین نحو از حرکت برادر خود امام حسین(ع) دفاع کند؛ این دفاع چنان بود که حضرت سجاد(ع) زبان به مدح عقیله‌ بنی هاشم گشود.

مدرس حوزه علمیه ادامه داد: حضرت زینب (س) از شخصیت بزرگی برخوردار بوده و دارای علم لدنی است، امروز زنان باید ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در افشای فساد و اعمال ستمکارانه و استبداد حکومت یزید و دستگاه خلافت افزود: از جمله روش‌های زینب کبری(س) در نهضت عاشورا حفظ کرامت نفس در برابر دشمن و کوچک شمردن و تحقیر دشمنان اهل بیت(ع) در پیشگاه مردم بود.

مرتضایی یادآور شد: در واقعه کربلا تمامی خوبی‌ها و انسانیت در مقابل تمامی بدی‌ها و شقاوت‌ها پیروز شدند و بزرگواری حضرت زینب(س) همین بس که زمانی که در عصر روز عاشورا دو پسرش را شهید کردند از خیمه پای بیرون نگذاشت؛ در حالی که هنگام شهادت سایر شهدا از خیمه بیرون می‌آمد و امام حسین (ع) را دلداری می داد.

مشاورمدرسه علمیه حضرت زینب(س) در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: تا تاریخ هست عاشورا باقی می‌ماند و تا عاشورا باقی است، نقش حضرت زینب (س) نیز ماندگار خواهد ماند.

وی ابراز کرد: علم و مراتب ولایت ‌پذیری، ولایت‌ مداری، شجاعت، صبر و رشادت فوق‌العاده این بانوی بزرگوار را به یک الگوی کامل و ماندگار برای همه بشریت تبدیل کرده است، و وجود چنین زنانی درعرصه تاریخ افتخاری بزرگ برای اسلام به شمارمی رود.

مدرس حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قیام های حضرت زینب(س) وسخنرانی های ایشان درتثبیت شخصیت زنان جامعه امروز تأثیر بسزایی دارد، چرا که این زنان درطول تاریخ ثابت کرده اند که زنان می توانند بسیاری ازناممکن ها را امکان پذیرسازند.

مرتضایی ابراز کرد: زنان مسلمان می توانند این بزرگ زنان تاریخ را به عنوان الگو و اسوه خویش قرار دهند و وجود چنین الگوهایی به زندگی ما فیض و برکت می بخشد و این فیوضات می تواند ما را در زندگی به سعادت و کمال برساند./9709/302/ب2

ارسال نظرات