۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۵۵۰۲۷
استاد حوزه علمیه تبریز:

حضرت عباس درس ولایتمداری به همگان آموخت

حجت الاسلام بلاغی با بیان این‌که وفا، اخلاص، تعهد و تبعیت از امام را باید از حضرت عباس(ع) آموخت، گفت: حضرت ابوالفضل(ع) درس ولایت‌مداری به همگان آموخت.
حجت الاسلام سیدرضی بلاغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدرضی بلاغی، استاد حوزه علمیه تبریز امشب در جمع عزاداران تاسوعای حسینی مسجد اشرف الانبیای تبریز با بیان این‌که حضرت ابوالفضل العباس دریای معرفت نسبت به امام خویش بود، اظهار داشت: علمدار کربلا، درس ولایت‌مداری به مسلمانان عالم آموخت.

وی با بیان این‌که وفا، اخلاص، تعهد و تبعیت از امام را باید از حضرت عباس(ع) آموخت، خاطرنشان کرد: مجالس و محافل عزاداری در ماه محرم باید زمینه‌ساز درک معرفت حضرت عباس(ع) باشند، چرا که عزاداری بدون کسب معرفت و بصیرت هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

مسؤول دفتر آیت الله سبحانی در تبریز افزود: حادثه عاشورا و قیام کربلا جریانی است که اسلام را زنده کرد و باید در عزاداری‌های ماه محرم برای شناخت واقعی راه و هدف امام حسین(ع) تلاش کنیم، اهل معرفت باید با بهره‌مندی از فلسفه قیام خونین عاشورا و به دور از هرگونه خرافات، مردم را با معارف ائمه اطهار آشنا کنند.

حجت الاسلام بلاغی با اشاره به این‌که مجالس عزای امام حسین(ع) بهترین فرصت برای درس گرفتن از عاشورا و آشنایی با حق و حقیقت است، گفت: اگر جلسات عزاداری و سوگواری ماه محرم با تبیین اهداف نهضت عاشورا و آموزه های مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه باشد، معرفت حقیقی نسبت به ائمه اطهار حاصل خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم هوشیاری مردم در برابر ترفندها، تهدیدات نرم و جنگ اعتقادی دشمنان علیه نظام اسلامی و مکتب تشیع تأکید کرد و بیان داشت: دشمنان اسلام به دنبال فروپاشی اعتقادات اصیل دینی و شیعی از درون هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد تنها ظاهر این مجالس باقی بماند و از محتوا هیچ نماند، در چنین وضعیتی اگر به محتوای مجالس دینی توجه نشود، شناختی از فلسفه قیام عاشورا کسب نخواهیم کرد، تشیع لندنی با جعل برخی احادیث و تفسیر به رأی از برخی آیات قرآنی به دنبال ترویج بدعت‌هایی از جمله قمه‌زنی در عزاداری های ماه محرم است.

حجت الاسلام بلاغی با تأکید بر این‌که تشیع لندنی به دنبال انحراف در عزاداری‌های ماه محرم است، تصریح کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید نشأت گرفته از منطق، عقلانیت و شور حسینی باشد، دشمنان اسلام سعی دارند محتوای عزاداری‌ها را تحریف و با القای عقاید خرافی و کفرآمیز، واقعیت‌های این قیام را مخدوش کنند./935/202/ب2

ارسال نظرات