۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۴۵۵۲۲۹

چند خبر کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

تشرف گردشگر فرانسوی شیعه به بقعه سید حمزه کاشمر، ثبت موقوفه 300 میلیون ریالی با نیت قرآنی در سبزوار و توزیع 23 بسته مهر تحصیلی در داورزن عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گردشگر فرانسوی مسلمان شیعه به همراه مترجمش به به زیارت آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) مشرف شد.

بر اساس این گزارش، این گردشگر فرانسوی سومین بار است که به ایران می اید و ۸ سال است که شیعه شده است.

این گردشگر فرانسوی در خصوص تشرف به مذهب تشیع گفت: به دلیل علاقه فراوانی که به  امامان معصوم و امام خامنه ای(مد ظله العالی) دارد به دین اسلام روی آورده است.

وی با بیان اینکه در پاریس عزاداری برای سالار شهیدان ممنوع است، افزود: علاقه فراوانی به امام حسین(ع) دارم و دوست دارم ماه محرم را در ایران باشم و برای امام حسین(ع) عزاداری کنم.

وی تصریح کرد: به دلیل علاقه زیادی که به مقام معظم رهبری دارم ایشان را به عنوان مرجع تقلید خود انتخاب کرده ام.

موقوفه ای 300 میلیون ریالی با نیت قرآنی در سبزوار وقف شد

حجت الاسلام حسین نیساری، رییس اداره اوقاف سبزوار گفت: واقف نیک اندیش، محمد طاهریان 12 ساعت آب و اراضی از دو قنات شریان و قنات روستای سریش را با نیت صرف در امور قرآنی سبزوار وقف کرد.

وی افزود: ارزش این موقوفه 300 میلیون ریال برآورد شده است.

حجت الاسلام نیساری با اشاره به ایجاد موقوفات مشارکتی در ترویج فرهنگ وقف، خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری با همکاری خیرین یک وقف مشارکتی در شهرستان به ثبت می رسد.

گفتنی است، این موقوفه، چهارمین وقف قرآنی و پانزدهمین وقف در سال جاری است که در اداره اوقاف سبزوار به ثبت رسیده است. روستای سریش از توابع بخش روداب سبزوار و در دهستان خواشد واقع شده است.

توزیع 23 بسته مهر تحصیلی در داورزن

همزمان با بازگشایی مدارس 23 بسته اقلام آموزشی به ارزش 700 هزار ریال شامل کیف، دفتر، خودکار، مداد، مداد رنگی و جامدادی در دو رده سنی ابتدایی و متوسطه در قالب طرح مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند روستاهای شهرآباد، چشام، باشتین و نامن توزیع شد.

بنا بر این گزارش توزیع 13 بسته اقلام آموزشی بین دانش آموزان نیازمند روستاهای چشام و شهر آباد از محل اجرای نیت موقوفه حاجیه حمیده بیگم اهدا شد. این گزارش می افزاید اهدای 10 بسته اقلام آموزشی از محل اجرای نیت موقوفه میرزا علی محمد به دانش آموزان نیازمند روستای باشتین و نامن انجام شد.

برپایی نمایشگاه بزرگ واقعه کربلا در بردسکن

محمد علی اکبری افزود: همزمان با آغاز ماه محرم الحرام، نمایشگاه بزرگ (از کعبه تا کربلا و از کربلا تا توس) به همت جوانان شیفته اهل البیت(ع) روستای سیف آباد بردسکن در بقعه امامزاده سیدطاهر حسینی(ع) به نمایش گذاشته می شود.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار نمایشگاه واقعه کربلادر زمینی به وسعت ۶۰۰ مترمربع با ۲۸ غرفه با هدف ترویج فرهنگ ناب عاشورا، زندگی امامان معصوم(ع) در این آستان مقدس برپا شده است.

وی تصریح کرد: درب ورودی نمایشگاه، نمادی از غار حرا است که غرفه اول گوشه ای از خانه کعبه، غرفه دوم گوشه ای از خانه حضرت زهرا(س)، غرفه سوم گوشه ای از خانه امام حسن مجتبی(ع) است که تا واقعه کربلا و شهادت امام رضا(ع) به همین روش غرفه به غرفه در دید علاقه مندان است.

علی اکبری عنوان کرد: این نمایشگاه باهمکاری اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن برپاشده، تا جوانان و نسل امروز با مشکلات و مصائب اهل البیت عصمت و طهارت(ع) که در راه اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) با انتخاب آگاهانه متحمل شده اند، آشنا شوند و بکوشند تا نقش پررنگ تری در حفظ ارزش های اسلامی داشته باشند.

وی گفت: این نمایشگاه باهدف پاسداشت شهدا، به ویژه سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن شهید کربلا در بقعه متبرکه امامزاده سیدطاهرحسینی(ع) همه روزه از ساعت ۹صبح تا ۹ شب برپا می باشد.

مسؤول نمایشگاه بزرگ واقعه کربلا، ضمن قدردانی از تلاش و کوشش همه دست اندرکاران و متولیان این اثر ماندگار یادآور شد: روز دوم محرم الحرام در مراسمی باحضور امام جمعه، فرماندار و رییس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن این نمایشگاه در این آستان مقدس افتتاح و تا پایان ماه صفر برپا شد./303/930/ب1

ارسال نظرات