۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۵۵۲۴۹
استاد حوزه علمیه:

بندگی غیر خدا از ویژگی‌های مردم آخرالزمان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در حکومت امام عصر(ع) بردگیها و بندگیهای نابجا نابود می‌شود، گفت: امروز بسیاری از مردم به جای اینکه بنده خدا باشند بنده غیر خدا و حکومتها بنده یکدیگر هستند.
حجت الاسلام حسین کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شامگاه پنجشنبه 22 مهرماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با اشاره به خصوصیات و ویژگیهای حکومت امام زمان(عج)، گفت: شهادت امام حسین(ع) مقدمه ظهور حکومت عدل الهی به شمار می‎رود.

وی افزود: امام زمان(عج) ظهور می‌کند تا چیزی را که آرزوی انبیا و ائمه اطهار(ع) بود به منصه ظهور برساند و در دعای ندبه چنین ذکر می‌شود که امام عصر(عج) طلب کننده خود انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید در روز عاشورا همانند فرد عزیز از دست داده به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بپردازد، بیان داشت: در روایات آمده است که در روز عاشورا غذا برای خود ذخیره و تهیه نکنید و از کار دست بکشید و مانند عزیز از دست داده به عزاداری بپردازید و در هنگام ملاقات این مصیبت عظمی را به یکدیگر تسلیت عرض کنید.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه هدف از خلقت انسان رسیدن به کمال است، ابراز کرد: انسان به وسیله واسطه‌هایی که خداوند قرار داده می‌تواند به کمال برسد در غیر این صورت قادر به کسب کمال نبوده و از راه صراط باز می‌ماند و آن واسطه‌ها پیامبران و اهل بیت(ع) هستند.

وی با بیان اینکه چرا پیامبران و ائمه معصومین(ع) از حکومت طولانی برخوردار نبودند، گفت: خداوند دولت کریمه حق را برای زمان خاص قرار داد و رسالت انبیا و اوصیای الهی در راستای آماده سازی و برنامه ریزی زمین برای این امر خطیر بوده است.

حجت الاسلام کاردان با اشاره به ویژگیهای حکومت حقه، اظهار داشت: شیطان در طول تاریخ شبهه‌های فراوانی در راستای انحراف مردم ایجاد کرده است و زمانی که امام عصر(عج) ظهور می‌کنند همه آن انحرافات اعتقادی را تصحیح می‌کند و این از ویژگیهای حکومت امام زمان(عج) به شمار می‌رود.

وی افزود: توحید شناسی و اعتقاد صحیح از خصوصیات حکومت عادله امام زمان(عج) به شمار می‌رود و این سبب آرامش مردم می‌شود و هوای نفس تابع هدایت قرار می‌گیرد و دیگر ویژگی آنکه همه جهان در لوای یک حکومت الهی قرار می‌گیرند.

این استاد حوزه ادامه داد: از دیگر ویژگیهای حکومت امام زمان(عج) آن است که عقول بشر کامل و علم مردم افزایش می‌یابد و در کمال دانایی فکر کرده و فکر خود را وارد عمل می‌کنند و دیگر خصوصیات بردگیها و بندگیهای نابجا نابود خواهد شد، امروز بسیاری از مردم به جای اینکه بنده خدا باشند بنده غیر خدا هستند امروز حکومتها بنده یکدیگر هستند./202/813/ب1

ارسال نظرات