۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۴۵۵۶۳۴

حضور 87 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی گفت: امسال 87 ناشر خارجی از 20 کشور جهان و با 18 هزار عنوان کتاب در بخش بین‌الملل نمایشگاه حضور دارند.
نمایشگاه کتاب تبریز

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل نمایشگاه بین المللی تبریز آغاز می شود، اظهار داشت:این نمایشگاه دومین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی در کشور شناخته می شود.
محمدپور با بیان این‌که کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تبریز در محل ستاد برگزاری؛ اتاق رسانه ویژه خبرنگاران و عکاسان مطبوعات، خبرگزاری‌ها و نشریات را پیش‎‌بینی کرده است، گفت: بنابر تصمیم ستاد اجرایی این رویداد مهم فرهنگی استان، سه رسانه و خبرنگار استان که بتوانند اخبار نمایشگاه را به بهترین کیفیت انعکاس دهند، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همه ساله نمایشگاه کتاب تبریز میزبان حدود یک میلیون بازدیدکننده از استان‌های شمال‌غرب کشور است، افزود: امسال 87 ناشر خارجی از 20 کشور جهان و با 18 هزار عنوان کتاب در بخش بین‌الملل نمایشگاه حضور دارند.
وی با بیان این‌که نشست‌های مطبوعاتی و خبری ویژه مدیران استانی در حاشیه نمایشگاه کتاب تبریز برگزار می شود، گفت: کمیته برنامه‌‎های جنبی نمایشگاه کتاب نیز سلسله نشست‌های مختلف با موضوعات متنوع برای اقشار متفاوت جامعه پیش بینی کرده است.
محمدپور ادامه داد: همزمان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب برنامه های جنبی با محوریت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود که از آن جمله می توان به برپایی ایستگاه قرآن و نقاشی کودک و نوجوان، نمایشگاه عکس محرم و عکس رضوی، نمایشگاه خوشنویسی و نمایش فیلم‌های کوتاه قرآنی اشاره کرد.
وی افزود: برپایی نمایشگاه بازسازی فاجعه منا با همکاری سازمان حج و زیارت، برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری نهاد کتابخانه ها،  غرفه ویژه اقتصاد مقاومتی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، غرفه ویژه نویسندگان برجسته استان، نمایشگاه آثار تصویرگری آیات قرآنی، اجرای نمایش خیابانی با موضوع محرم از دیگر برنامه هایی است که در طول برگزاری نمایشگاه اجرا خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: خوشنویسی فراز‌های از زیارت عاشورا و سوره صف، کارگاه و مسابقه تصویرگری آیات قرانی و پوستر اقتصاد مقاومتی، اجرای نمایش خیابانی با موضوع محرم، نشست معرفی طرح‌های جایزه ملی کالای ایرانی و اسلامی، برنامه ویژه ناشر برتر استانی، معرفی نویسندگان برجسته استان، نقد و بررسی کتاب "دا" و نشست هم اندیشی مدیران موسسات فرهنگی و هنری قرآنی نیز در نمایشگاه پیش بینی شده است.
محمدپور همایش از برگزاری نشست پایتختی کتاب ایران و عصری با مدافعین حرم خبر داد و افزود: محفل قرآنی و رونمایی از اثر جدید موسسه طارق با عنوان شبیر، نشست و افتتاحیه باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان تبریز و برپایی  محفل قرآنی «دارالقرآن امام حسین علیه السلام» از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه خواهد بود./935/پ202/ق

 

ارسال نظرات