۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۵۵۷۳۹
روحانی پاکستانی:

عزاداری حسینی حق ملی و قانونی شیعیان پاکستان است

نایب دبیر مجلس وحدت مسلمین در کویته پاکستان اعمال محدودیت در برگزاری مراسم عزای حسینی در بعض مناطق پاکستان را به شدت محکوم کرد.
حجت الاسلام ولایت حسین جعفری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ولایت حسین جعفری نایب دبیر مجلس وحدت مسلمین در کویته پاکستان، در سخنانی اعمال محدودیت در برگزاری مراسم عزاداری و ایستگاہ ھای صلواتی در برخی مناطق پاکستان را به شدت محکوم کرد.

وی گفت: امام حسین(ع) با قیام در مقابل دولت یزید، اسلام را از نابودی نجات داد و درس آزادگی و مبارزہ با ظلم به ما آموخت. عزاداری اعلام مبارزہ با دستگاہ ھای ظلم، احیای شعائر اسلامی و زندہ نگھداشتن یاد و خاطرہ اباعبداللہ الحسین(ع) و یاران با وفایش است.

این روحانی شیعه افزود: عزاداری حق ملی و قانونی شیعیان پاکستان است و ھیچ قدرتی نمی تواند جلو انجام مراسم عزاداری در این کشور را بگیرد.

وی خواھان دستگیری گروہ ھای افراطی تکفیری در پاکستان شد و افزود: دولت پنجاب پاکستان با اعمال محدودیت در برگزاری مراسم عزاداری در حال تکمیل پروژہ گروہ ھای تروریستی وھابی در کشور است.

نایب دبیر مجلس وحدت مسلمین در کویته تاکید کرد: ما ھیچ محدودیتی برای اجرای مراسم عزاداری ابا عبداللہ الحسین(ع) نخواھیم پذیرفت و فشار دولت مرکزی و ایالتی در عدم برگزاری مراسم عزاداری سبب ایجاد بحران در کشور خواھد بود./988/ب903/د

ارسال نظرات