۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۵۵۷۷۴
امام جمعه موقت اصفهان:

حسيني شدن با مراعات تقواي الهي حاصل مي شود

حجت الاسلام والمسلمين ميردامادي گفت: انسان داراي دو بُعد است هم مي تواند حسيني باشد و هم مي تواند يزيدي باشد، اما بدانيد حرکت در صراط مستقيم تنها راه حسيني ماندن است.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمين سيد مجتبي ميردامادي در سخنراني شب گذشته که در مسجد الغفور خيابان سروش برگزار شد، گفت: آيت الله خامنه اي حسين زمان ما هستند.

وي در ابتدا با تسليت به مناسبت ايام اسارت حضرت زين العابدين(ع) و حضرت زينب کبري(س) افزود: يکي از اتفاقات عجيبي که امسال افتاد تقارن روز عاشورا با روز 21 مهرماه بود، چرا که عاشوراي 1400 سال پيش نيز در همين 21 مهرماه اتفاق افتاده بود.

حجت الاسلام والمسلمين ميردامادي در ادامه با توجه به جنگهايي که در صد سال گذشته به وقوع پيوسته است، اذعان کرد: هر جنگي که به وقوع مي پيوندد، داراي عناصر آغازگر، اهداف طرفين، ابزار جنگي مورد استفاده، مکان و زماني که جنگ در آن اتفاق افتاده است و ويژگيهاي رهبران طرفين جنگ است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: مثلاً جنگ جهاني دوم که از سوی هيتلر خبيث جرقه زده شد، دانشمندان با پژوهشهايي که داشته اند را جع به شخصيت هيتلر دريافته اند که وي فرزند طلاق بوده است و از کودکي دچار بيماري عقده حقارت بوده است، به خاطر همين عقده جنگي را به راه انداخته که جنايات عجيبي در آن به وقوع پيوسته است.

استاد اخلاق حوزه علميه جبهه حق و باطل را دو جبهه هميشه موجود خواند و تبيين کرد: بعد شهادت امام حسين(ع) در روز عاشورا شمشيرها غلاف شد اما راه متفاوت جبهه حق و جبهه باطل همچنان ادامه دارد و ظلمها در شکل ديگري ادامه پيدا کرد و امروز آمريکا يزيد زمان است و آيت الله خامنه اي حسين زمان هستند.

وي با اشاره به به آيات ابتداي سوره تين که مي فرمايد «وَالتِّينِ وَالزَّيتُونِ وَطُورِ سِينِينَ وَهَذَا الْبَلَدِ الأمِينِ» ابراز کرد: خداوند در اين سوره مبارکه چهار قسم ياد مي کند و مي فرمايد انسان در بهترين حالتش آفريده شده است و مي تواند به بالاترين درجات ايمان دست پيدا کند و از آن طرف هم با اختياري که دارد مي تواند در قعر جهنم سقوط کند، از اين رو حسيني شدن و يزيدي شدن  در اختيار خودِ انسان است.

حجت الاسلام والمسلمين ميردامادي ادامه داد: حسيني شدن در گرو مراعات تقواي الهي است و رسيدن به مقام سلمان فارسي تنها در سايه ايمان به خداوند و تقوا حاصل مي شود اما اگر همين انسان از مسير خداوند جدا شد و تقواي الهي را مراعات نكنداز همه موجودات الهي درنده تر و خطرناک تر مي شود./202/867/ب1

ارسال نظرات