۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۵۵۸۷۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مهم ترین رسالت طلاب و روحانیان تبلیغ عملی دین است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان در خط مقدم تبلیغ و اطلاع رسانی دینی قرار دارند، گفت: مهم ترین وظیفه مبلغان و روحانیان تبلیغ عملی دین است و به همین دلیل مبلغان باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند و در این راستا تلاش همه جانبه انجام شود.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک با مسؤولان مدارس امین استان با بيان اين‌که واقعه عاشورا به دليل ويژگي‌هاي بزرگي که در دل خود داشته تاکنون زنده مانده است، افزود: در اين بين بايد به نقش ويژه رهبري اين قيام حماسي و سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) اشاره داشته باشيم.

وی با بيان اين‌که هدف امام حسين(ع) در واقعه تاريخي عاشورا تنها به خاطر زنده نگهداشتن دين مبين اسلام و در راستاي حفاظت از فريضه امر به معروف و نهي از منکر بود، عنوان کرد: قيام امام حسين(ع) منطبق با اصول و موازين ديني رقم خورد به نحوي که از خودگذشتگي در تمام صحنه‌هاي عاشورا موج مي‌زند.

حجت الاسلام صادقی تصريح کرد: امام حسين(ع) نه براي مقام دنيايي قيام کرد و نه براي نيازهاي مادي دنيا؛ بلکه نمي‌خواست بيعت با لشگريان کفر را بپذيرد و همين موضوع دليل محکمي شد تا در اين مسير گام بر دارد و بزرگترين حماسه تاريخ بشريت را خلق کند.

وي با بيان اين‌که واقعه عظيم کربلا خود يک دانشگاه بزرگ محسوب مي‌شود، اضافه کرد: اين حادثه به نوعي جنگ حق و باطل بود و در اين مسير خيلي‌ها مورد آزمون امام قرار گرفتند که در پايان، عده‌اي بسيار کم از ياران آن حضرت توانستند سربلند از آزمون پيروي از ولايت بيرون بيايند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ایجاد مدارس امین فرصت مناسبی برای پرورش دانش آموزانی مستعد در عرصه دینی دانست و گفت:  مدارس امین به عنوان خط مقدم دفاع از دین یاد هستند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که حفظ و حراست از ارزش های دینی و اسلامی تنها وظیفه روحانیت نیست، بیان داشت: امروز آحاد جامعه اسلامی در برابر حفاظت از این میراث ارزشمند وظیفه و تکلیف دارند.

وی با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در سطح مدارس رشد باورهای دینی و اعتقادی نسل دانش آموزان را به همراه خواهد داشت، گفت: از ابتدای آغاز به کار این طرح در مناطق مختلف استان شاهد بازخورد مثبت در میان دانش آموزان و خانواده های آنها هستیم

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعداد مبلغان فعال در مدارس استان به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست، تصریح کرد: باید میزان حضور مبلغان دینی در مدارس بیشتر شود تا شاهد اثرگذاری مطلوب فعالیت های تبلیغی باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیوه های تبلیغ علیه دین و مبانی اسلامی از سوی دشمن امروز کاملاً تغییر یافته است، گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علوم روز شیوه های مقابله با این هجمه های فرهنگی نیز به روز و جدید باشد.

وی با بیان این که امروز مبلغان دینی با شبهات گسترده ای در مباحث دینی و سیاسی مواجه هستند، تصریح کرد: آشنایی با شیوه های جدید پاسخگویی به این شبهات باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد و همه این مسائل نیازمند برگزاری دوره های آموزشی مستمر است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که منبر امروز یک رسانه است که نیازمند آموزش های لازم است، اظهار داشت: متأسفانه به این مسأله مهم به ویژه آموزش منبر توجه چندانی نشده و باید با برنامه ریزی هدفمند و اثرگذار در این باره صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان این که هدف تبلیغ، بیان و تبلیغ پیام الهی است، یادآور شد: ما در رسالت خود وظیفه تبلیغ دین خدا را داریم و خداوند نیز از حیات طیبه خود برای ما برکات و نعماتی را در نظر گرفته است و به همین دلیل مبلغان باید به تکالیف الهی، قانونی و مصوب و آیین نامه ای به درستی توجه کرده و آن را اجرا کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مبلغان در خط مقدم تبلیغ و اطلاع رسانی دینی قرار دارند، خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه مبلغان و روحانیان تبلیغ عملی دین است و به همین دلیل مبلغان باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند و در این راستا تلاش همه جانبه انجام شود.

وی از مبلغان دینی به عنوان پیام رسانان اسلام ناب یاد کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف اسلام ناب به کار گرفته، مبلغان باید جامعه را با مبانی ناب اسلامی به خوبی آشنا کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تبلیغ دینی بر همه تکلیف است، خاطرنشان کرد: در راه ادای به این تکلیف، پیامبران، امامان و مبلغان سختی های بسیاری را تحمل کردند و ما هم باید تحمل داشته تا این امانت به دست آیندگان برسد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که مبلغان باید با اقشار مختلف جامعه ارتباط خوبی داشته باشند، یادآور شد: مبلغان در هر منطقه قطب وحدت هستند و باید در برنامه ریزی ها وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترين مسائل در حوزه هاي علميه را توجه به مسائل تهذیبی و آموزشي خواند و گفت: قوام حوزه ها به علم آموزي و تدريس و قوت علمي است و به همان نسبت ضعف در اصل آن و شيوه اجراي آن و ديگر جوانب امر موجب نقصان نظام حوزه است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین با بيان اينکه ائمه جماعات مساجد بايد با برنامه‌ريزي مناسب جهت برگزاري برنامه‌‌هاي متنوع ديني و فرهنگي زمينه جذب بيشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان مي‌تواند سبب حضور بيشر آنها در مساجد شود./1317/202/ب2

ارسال نظرات