۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۵۵۹۵۶

سوگواره بانوان عاشورایی در مدرسه علمیه خواهران آمل برگزار شد

سوگواره بانوان عاشورایی همزمان با دهه دوم ماه محرم در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار شد
محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، خانم زینت السادات علمدار، استاد حوزه مازندران امروز در مراسم سوگواره بانوان عاشورایی که در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار شد، اظهار داشت: در ایام ارزشمند و والایی قرار داریم که ضرورت دارد بهره گیری خوبی صورت دهیم.

وی تصریح کرد: حضور در این محافل و مجالس فرصت خوبی برای تعالی انسانی است که ضرورت دارد از فرصتهای ارزشمند عزاداری سرور و سالار شهیدان استفاده لازم را داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: نیاز است انسان همواره در مسیر بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) قدم برداشته و تلاش کند رهرو راه این بزرگواران باشد.

علمدار ادامه داد: ضرورت دارد انسان دوستی با اهل بیت معصومین(ع) را در وجود خود ترویج دهد که زمینه ساز سعادت و تعالی او شده و برکات ارزشمندی در آن وجود دارد.

وی با بیان این که همین حضور در مجالس و محافل عزاداری سرور و سالار شهیدان نشانگر دوستی با خاندان عصمت و طهارت(ع) است، گفت: انسان باید از این محافل ارزشمند در مسیر ارتقای معنویت خود بهره گیری لازم را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: عزاداری برای سرور و سالار شهیدان فرصت شایسته ای برای معرفت افزایی انسان است که می توانیم وجود خود را به تعالی برسانیم.

علمدار اظهار داشت: انسان باید همواره مراقب اعمال و رفتار خود بوده و تلاش کند در مسیر نیکیها قدم بردارد که زمینه ساز عاقبت بخیری و تحقق رضایت حضرت حق می شود.

وی افزود: قرآن کریم به عنوان گوهر گرانبهایی در اختیار همه قرار گرفته است که می توانیم از آن برای سعادت و رستگاری خود استفاده کنیم که باید مفاهیم و معارف والای این کتاب نورانی در برنامه های زندگی ما وارد شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت بشری است، گفت: این کتاب نورانی برنامه تعالی و تکامل زندگی انسان را رقم می زند که می توانیم با بهره گیری از آن به مراتب والایی دست پیدا کنیم.

وی بیان داشت: انسان باید تلاش شایسته ای داشته و اهتمام خود را در این راستا قرار دهد که از قرآن کریم بهره های بیشتری داشته باشد که تحقق مفاهیم والای این کتاب نورانی در زندگی انسان فرصتی برای بهره گیری از سبک زندگی دینی است.

علمدار اظهار داشت: حضور در محضر قرآن و عترت برکات والایی در زندگی انسان دارد که باید در این مسیر نورانی قدم برداشته و اهتمام شایسته و والایی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: انسان باید خودمحوری را کنار گذاشته و تلاش کند از لحظه های زندگی خود نهایت بهره برداری را داشته باشد تا بتواند ره توشه ارزنده ای برای سرای آخرت خود فراهم کند.

گفتنی است، مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل به عنوان تنها مدرسه علمیه دیار علویان آمل توانسته است پیشگام در فعالیتهای فرهنگی و مذهبی باشد./1314/202/ب2

ارسال نظرات