۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۵۶۰۷۰
علمای بحرین مطرح کردند؛

آل خلیفه نسبت به سرنوشت مبارزه با شعائر حسینی برحذر باشد

علمای شیعه بحرین با اشاره به سرنوشت حاکمانی که با عزای امام حسین(ع) مبارزه کردند، نسبت به ادامه مبارزه آل خلیفه با شعائر حسینی هشدار دادند.
تجمع علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، علمای شیعه بحرین با صدور پیامی از هجمه گسترده نظام آل خلیفه علیه خطیبان حسینی به شدت انتقاد کرده و آزادی فوری خطیبان بازداشت شده را خواستار شدند.

در این پیام آمده است: کاملا روشن شده است که نظام در حال پیگیری سیاست برنامه ریزی شده بحران آفرینی علیه شیعیان بحرین است و پس از آنکه در سال های گذشته اقدام به احضار خطیبان به دلیل بیان برخی سخنان در مساجد و حسینیه ها می کرد هم اکنون به بازداشت خطیبان به دلیل بیان خطبه های کاملا دینی می پردازد.

علمای بحرین افزودند: خطیبان حسینی در حالی بازداشت می شوند که سخنانی متعارف درباره واقعه عاشورا بیان می کنند چرا که همه مسلمانان کاملا به اقدامات یزید علیه نوه پیامبر اکرم(ص) اذعان دارند.

آنان تصریح کردند: شیعیان بیش از هزار سال است که به برگزاری عزای حسینی در کشورهای مختلف جهان با مشارکت پیروان مذاهب مختلف شهرت یافته اند و این مراسم در بحرین نیز با همبستگی کامل شهروندان برگزار می شود و هیچ کس توانایی تعرض به این مراسم را نداشته است.

علمای بحرین با اشاره به سرنوشت حاکمانی که با شعائر حسینی به مبارزه برخواسته اند، ادامه داد: دشمنی نظام با ملتی که در پی مطالبه حقوق عادلانه و مبارزه با مقدسات دینی و ظلم و ستم طایفه ای است تنها پشیمانی را به همراه خواهد داشت.

در بخش پایانی این پیام بر لزوم توقف ظلم و ستم طایفه ای و آزادی فوری خطیبان حسینی تأکید و از نظام خواسته شده است تا به سرعت جهت حل بحران سیاسی در این کشور وارد عمل شود./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات