۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۴۵۶۰۷۷
در نشستی خبری رونمایی شد؛

کتاب برنامه آموزشی و محتوایی ویژه مبلغان اربعین حسینی

آیین رونمایی از کتاب « برنامه آموزشی و محتوایی ویژه مبلغان اربعین حسینی» با حضور مسؤولان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در اداره اعزام مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
کتاب برنامه آموزشی و محتوایی ویژه مبلغان اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از کتاب «برنامه آموزشی و محتوایی ویژه مبلغان اربعین حسینی» امروز در نشست خبری کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد.

این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و حجت الاسلام احمد شرفخانی مسؤول کارگروه تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین همراه بود.

کتاب «برنامه آموزشی و محتوایی ویژه مبلغان اربعین حسینی» از سوی کارگروه تبلیغ و نماز ستاد مرکزی اربعین به چاپ رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده که تبلیغ، ارشاد و راهنمایی جامعه اسلامی برعهده کسانی گذاشته شده که بنا به نص قرآن کریم جز از خدای سبحان نمی هراسند؛ (احزاب، 39)

در موسم اربعین حسینی که اقشار گوناگون مردم، به صورت خودجوش و بدون هرگونه تشریفات با پای پیاده به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) می شتابند، بهترین فرصت است که ندای قرآن و عترت در گوش جان مشتاقان زیارت خوانده شود تا لایه های غفلت و ناآگاهی از روح و قلب آدمیان زدوده شود.

مجموعه حاضر دربرگیرنده برنامه های آموزشی و تولید محتوا ویژه مبلغان موسم اربعین است و ان شاءالله به زودی با افزودن برنامه های دیگر، برنامه جامع مبلغان اربعین تدوین و ارائه خواهد شد.

در قسمت دیگر این کتاب با عنوان برنامه آموزشی آمده که کارگروه تبلیغ و نماز با تشکیل گروه مشورتی در موضوع آموزش با عضویت «بعثه مقام معظم رهبری، معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعة المصطفی العالمیه، مؤسسه روایت سیره شهدا و تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب» به تدوین «نظام نامه آموزشی ویژه مبلغان اربعین حسینی» پرداخت که محتوای آن در ادامه ارائه می شود.

در ادامه این کتاب با سرفصل هایی نظیر نظام نامه آموزشی ویژه مبلغان اربعین حسینی، چشم انداز، منطق و هندسه آموزشی، سیاست های کلی و برنامه درسی آموزش های عمومی مواجه می شویم.

سرفصل های آموزشی ارائه شده در این کتاب شامل ضرورت بازشناسی شکوه تاریخی اربعین، تبیین جریان عالم به سمت حق و صلاح، جایگاه تکوینی زیارت سیدالشهدا(ع) در رشد بشریت، حقیقت انقلاب اسلامی، حیثیت تمدن سازی زیارت اربعین و فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی می شود./840/ن602/ی

ارسال نظرات