۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۵۶۱۲۶

استقبال آذربایجانی‌ها از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گفت: نمایشگاه کتاب تبریز دومین نمایشگاه بزرگ کتاب پس از نمایشگاه تهران در سطح کشور است.
نمایشگاه کتاب تبریز

محمدحسن چمیده‌فر، مدیر اجرایی چهاردمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که استقبال مردم طی دو روز برگزاری نمایشگاه فراتر از حد انتظار بوده است، اظهار داشت: میزان بن کارت های الکترونیکی فروخته شده از سوی بانک عامل بیش از میزانی بود که برای روزهای نخستین نمایشگاه پیش‌بینی می‌شد.


وی با بیان این‌که تغییر بانک عامل و مکان ارایه بن‌کارت‌های الکترونیکی موجبات رضایت بازدیدکنندگان نمایشگاه را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته شاهد صف‌های طولانی و خسته‌کننده مردم برای دریافت بن کتاب بودیم که امسال با تمهیدات پیش بینی شده، شاهد تکریم بازدیدکنندگان نمایشگاهی هستیم.


چمیده‌فر با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز در طول 14 سال گذشته توانسته به عنوان برندی فوق العاده در عرصه فرهنگ شناخته شود، تصریح کرد: بنا به اذعان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناشران و اهالی فرهنگ و نشر کشور، نمایشگاه کتاب تبریز دومین نمایشگاه بزرگ کتاب پس از نمایشگاه تهران در سطح کشور است.


مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب تبریز با بیان این‌که برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب تبریز به دلیل تقارن با ماه محرم، رنگ و بوی حسینی به خود گرفته است، افزود: این نمایشگاه به عنوان مهمترین عنصر در تقویم فرهنگی شمالغرب ثبت شده و چهاردهمین سال برگزاری میزبان بیش از 950 ناشر، نمایندگی و موسسات فرهنگی در قالب بیش از 800 غرفه است.


وی با اشاره به این‌که امسال 21 هزار و پانصد مترمربع فضای مسقف نمایشگاهی در قالب پنج سالن اجرایی و یک سالن مدیریت به علاقمندان کتاب و کتابخوانی خدمت رسانی می کند، گفت: امسال سعی شده است تازه‌تـرین آثار و تولیدات علمی،‌ فرهنگی و هنری در حوزه‌ی کتاب در این نمایشگاه در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.


چمیده فر ادامه داد: امسال بیش از 125 هزار عنوان کتاب که  18 هزار عنوان از این کتابها مربوط به ناشران خارجی است در طول برگزاری نمایشگاه عرضه می شود که نشان از وسعت گسترده نمایشگاه و استقبال ناشران و همچنین اقبال اهالی نشر در نمایشگاه کتاب تبریز دارد.


مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب تبریز در پایان با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشتی مردم با کتاب است، خاطرنشان کرد: نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی همواره در سبد خرید خانوارهای ایرانی قرار گیرد./935/ت302/ق

 

ارسال نظرات