۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۵۶۲۶۲
روانه بازار نشر شد؛

«رأس الحسین»؛ سفرنامه کاروان اسرا از کربلا تا شام

هم‌زمان با فرارسیدن ایام محرم، چاپ چهارم کتاب «راس الحسین علیه السلام» با محور سفرنامه کاروان اسرا از کربلا تا شام، با شمارگان شش هزار جلد وارد بازار کتاب شد.
کتاب«رأس الحسین علیه السلام»؛ سفرنامه کاروان اسرا از کربلا تا شام

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی به نشر، کتاب «رأس الحسین علیه السلام» سفرنامه‌ای است که خوانندگان را با سر مطهر امام حسین علیه السلام و کاروان اسرا از کربلا تا شام همراه می‌سازد و ضمن بیان رنج‌ها و مصیبت‌های اهل بیت امام حسین علیه السلام، کرامت‌ها و معجزه‌هایی را که از سر مطهر امام حسین علیه السلام در این سفر مشاهده شده بازگو می‌کند و از روشنگری‌های امام زین‌العابدین علیه السلام و حضرت زینب علیه السلام که خود جزئی از قیام حسینی بود، سخن می‌گوید.

این کتاب سر مبارک امام را از زمان شهادت تا دفن همراهی می‌کند، در سفری که از کربلا آغاز می‌شود و پس از گردش بر فراز نیزه‌ها در شهرهایی چون کوفه و شام، سرانجام با دفن سر مبارک همراه با پیکر امام حسین علیه السلام در کربلا به پایان می‌رسد.

با همراه شدن با کتاب «راس الحسین علیه السلام» خواهیم خواند که در این سفر چنان رنج‌ها و مصیبت‌هایی بر اهل بیت امام حسین علیه السلام تحمیل شد که بازتاب آن‌ها تا امروز هم در دل‌های مسلمانان تاثیرگذار مانده است و شاید کتاب حاضر نیز بازتابی از این سفر پر درد باشد که هرگز از حافظه تاریخ زدوده نمی‌شود.

کتاب «راس‌الحسین علیه السلام» به این موضوع اشاره دارد که این سفر زخم عمیقی در جان هر مسلمان باغیرت که به فکر اسلام و مسلمانان است، برجای گذاشته و مسلمانان هرگز مصیبت‌های هولناکی را که بر خاندان رسول صلی الله علیه و آله و سلم در روز عاشورا گذشته، فراموش نخواهند کرد.

مؤلف این کتاب با اثر خود در صدد است تا در جاودانه ساختن خاطره این مصیبت سهمی داشته باشد، به همین خاطر به ثبت سرگذشت سر مبارک امام حسین علیه السلام پرداخته و این سفرنامه را نگاشته است.

کتاب «راس الحسین علیه السلام» با قلم حسین عبدالامیر النصراوی و ترجمه سید علی مرتضوی برای چهارمین بار در سال 1395 در 69 صفحه، قطع وزیری و شمارگان شش هزار و 700 نسخه با قیمت 40 هزار ریال به چاپ رسیده است.

یادآور می شود، علاقه‌مندان به تهیه کتاب‌ «رأس الحسین علیه السلام» و هم‌چنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده یا از طریق شماره تلگرام 09027652008 و سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

 

ارسال نظرات