۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۵۶۵۶۳
امام جمعه موقت ساری:

آمریکا در ماجرای برجام به وعده‌های خود عمل نکرد/ شعار مرگ بر آمریکا پابرجا است

امام جمعه موقت ساری با بیان این که آمریکا در ماجرای برجام به وعده‌های خود عمل نکرد و چوب لای چرخ اقتصاد ایران می‌گذارد، گفت: آمریکا در برجام دبه در آورده است و به همین دلیل بدبینی ملت ایران به آمریکایی ها همچنان به قوت خود باقی است.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به اینکه انسان مؤمن همواره باید در همه حالات و احوالات خود خدای باری‌تعالی را در نظر داشته باشد، تصریح کرد: در جامعه‌ای که انسان‌های متقی و خداترس وجود داشته باشند، معصیت و دورویی راهی ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با به هفته تربیت بدنی اشاره کرد و با بیان این که دین مبین اسلام برای ورزش، اهمیت ویژه ای قائل است، اظهار داشت: ورزش، در سلامت جسم و روح و روان بسیار مؤثر است. 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که ورزش، خمودگی و افسردگی را از جامعه دور و نشاط و سرزندگی را برای آن به ارمغان می آورد، افزود: با ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان جامعه، آنها را در برابر آسیب های فردی و اجتماعی مصون می سازیم. 

وی به نقش مهم ورزش در تأمین سلامت جسمی و روحی و ایجاد نشاط و شادابی جامعه تآکید کرد و اظهار داشت: اخلاق مداری و تقوا باید سرلوحه فعالیت های ورزشکاران باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران وزرش را عامل پرکردن اوقات فراغت دانست و با بیان این که این عامل نشاط و شادابی باید بیشتر در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: امروز جامعه ما به ویژه نسل جوان ما نیازمند شادابی بیشتری هستند که این مسأله با ورزش تأمین می شود.

امام جمعه موقت ساری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ورزش ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎز ﺷﺎداﺑﯽ و ﻧﺸﺎط آﻧﮫﺎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ورزش ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺗﺎ ﻧﺴﻠﯽ ﺳﺮزﻧﺪه ﺑﺮای ﮐﺸﻮر ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه مازندران مهد قهرمانان فراوانی بوده که نیازمند شناسایی و استعدادیابی بیشتر این افراد است، گفت: باید فرهنگ اخلاق ورزشی و ورزش پهلوانی در بین ورزشکاران این خطه الگوی استان‌های دیگر کشور شود.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به مناظره های انتخاباتی در آمریکا اشاره کرد و با بیان این که این مناظره ها چهره واقعی آمریکا را بیشتر برای ملت های جهان آشکار کرد، افزود: مسأله تقلب و دستکاری در انتخابات نیز مسأله مهمی بود که در آخرین مناظره انتخاباتی دو نامزد نهایی انتخابات آمریکا برملا شد.

وی با بیان این که استکبار همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین مسؤولان نظام است، افزود: نباید برخی دعواهای درونی بین افراد و شخصیت‌ها سبب ایجاد تفرقه بین آحاد جامعه و مسؤولان شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی در کشور تأکید کرد و گفت: نباید در برابر کسانی که از بین المال مردم سوء استفاده می کنند سکوت کرد و به راحتی گذشت.

وی با اشاره به این که عزت از بنیادی‌ترین اصول دین و در اسلام نیز اساس تربیت، عزت است، خاطرنشان کرد: در هیچ شرایطی نباید زیر بار ذلت و خاری رفت، همچون که امام حسین(ع) عزتمندانه زندگی و در صحرای کربلا در میدان عمل ثابت کرد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه عزتمندانه زندگی کردن بهتر از ذلیلانه زندگی کردن است، ادامه داد: امام حسین (ع) هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نرفت و در این راه به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه امروز همه ما باید عزتمندانه زندگی کردن را از امام حسین (ع) درس گیریم، افزود: بعضی از کشورها مانند عربستان فقط ادعای تقوا می‌کند و در واقع تقوای آنها جاهلیت است.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود از آل سعود به عنوان مهم ترین حامی گروه های تروریستی در منطقه یاد کرد و گفت: امروز آل سعود با همکاری و حمایت غربی ها به ویژه آمریکا بزرگترین جنایت تاریخ بشری را در یمن، عراق، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی رقم زده است.

وی، انقلابی گری را مهم ترین نیاز امروز جامعه دانست و با بیان این که مقام معظم رهبری در همه سخنرانی های خود موضع گیری انقلابی دارند، تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری همچون چراغی روشن برای پیشرفت و توسعه کشور است.

امام جمعه موقت ساری، وابستگی را سم مهلکی برای کشورمان دانست و با بیان این که یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی استقلال بوده است، خاطرنشان کرد: در همه بخش های کشور باید رویکرد اصلی مسؤولان حفظ استقلال و خط قرمزهای نظام باشد.

حجت الاسلام قاسمی آمریکا را بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی دانست و با بیان این که رویکرد آمریکایی ها در برابر ملت ایران هیچ گاه تغییر نخواهد کرد، افزود: آمریکا همواره در پی تضعیف و ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان این که آمریکا در ماجرای برجام به وعده‌های خود عمل نکرد و چوب لای چرخ اقتصاد ایران می‌گذارد، خاطرنشان کرد: آمریکا در برجام دبه در آورده است و به همین دلیل بدبینی ملت ایران به آمریکایی ها همچنان به قوت خود باقی است.

امام جمعه موقت ساری با تأکید بر این که شعار مرگ بر آمریکا همچنان جاری و ساری است، افزود: ملت بزرگ ایران هیچ گاه به آمریکایی ها اعتماد نداشته و ندارند./201/950/ب1

ارسال نظرات