۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۵۶۶۳۷
نائب رییس مجلس شورای اسلامی:

بودجه فرهنگی با تخصیص به بخش های گوناگون ناچیز دیده می شود

پزشکیان با بیان اینکه بودجه فرهنگی مجلس به جهت تخصیص به نهادها و سازمانهای مختلف مانند وزارت ارشاد، حوزه های علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی کم دیده می شود، گفت: این در حالی است که این بوجه در مجموع رقم قابل توجهی است، تصمیم گیران فرهنگی متعدد است.
دکتر پزشکیان در مصاحبه با خبرنگار رسا در تبریز مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر مطالعه هدفمند و دقیق در حوزه کتاب و کتابخوانی، اظهارداشت: مطالعه و تدقیق در کتب باید مشخص، هدفمند و منتج به نتیجه باشد.

وی با بیان اینکه ارتقا و ترقی جامعه در گرو مطالعه و انتخاب صحیح کتاب است، گفت: نحوه خواندن کتاب، انتخاب کتاب و شیوه مطالعه یک مهارت اساسی در کتابخوانی است که نیاز مند یادگیری و آموختن است، کتاب و نویسندگان عرصه نشر بسیار است و این مسأله اهمیت مهارتهای سه گانه را افزایش می دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فهم و دانستن گسترده و آگاهی از همه چیز بدی نیست، اما چیزی که مطالعه هدفمند را ارزشمند می کند آن است که عمر انسان محدود است و فرصت خواندن و دانستن همه چیزها را نمی دهد از این رو باید دقت کرد که مخاطب چه کتابهایی باشیم.

وی انتخاب کتاب مورد نیاز را یک مسأله اساسی و مهم دانست و تصریح کرد: اینکه چه کتابی را بخوانیم یک مسأله اساسی است، از این رو توصیه به کتابخوانی و درست خوانی کتاب یک مسأله مهم و عقلایی است، امروز هر شخص در رشته ای مهارتی دارد که در آن رشته نیز کتب بسیاری انتشار یافته است، کتابخوانی صحیح و هدفمند در رشته خاص نیز خود یک مهارت است.

پزشکیان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک بستر آماده و گسترده برای یافتن کتبی است که انسان در مطالعه هدفمند خود بعد از شناخت دقیق و انتخاب صحیح به آن رسیده است، گفت: نمایشگاه کتاب این بستر را برای تحصیل کردهگان و مخاطبان کتاب فراهم کرده است که کتب مورد نیاز خود را در یک مجموعه پیدا کنند.

وی با اشاره به مسؤولیت مجلس در تدوین قانونهای مرتبط با مسأله فرهنگ و کتابخوانی، ابراز داشت: مجلس محل تدوین قانون است، اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس برنامه های مدون خود را به مجلس ارايه کنند مجلس در تدوین قوانین راحت تر عمل خواهد کرد، تدوین، احساس نیاز و تصویب قانون در گرو برنامه مسؤولان فرهنگی است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه فرهنگی مجلس به جهت تخصیص به نهادهای و سازمانهای مختلف مانند وزارت ارشاد، حوزه های علمیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی کم دیده می شود، گفت: این در حالی است که این بوجه در مجموع رقم قابل توجهی است، تصمیم گیران فرهنگی متعدد است.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم تبریز و استان آذربایجان شرقی از نمایشگاه کتاب، ابراز داشت: شاهد آن هستیم که در این نمایشگاه  مجموعه بزرگی از ناشران داخلی و خارجی حضور یافته اند اما امکانات و فضای موجود در نمایشکاه کفاف این میزان از استقبال پر شور مردم را نداشته است و امید است در سالهای آتی فضاهای بیشتری برای رفاه بازدیدکنندگان آماده شود./202/854/ب1

ارسال نظرات