۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۵۶۶۴۵
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

خانواده ها با تخصیص مالی برای کتاب، فرزندان را به کتاب و کتابخوانی تشویق کنند

محمدپور با اشاره به جایگاه نمایشگاه های کتاب در ترویج و ارتقای سطح مطالعه ای مردم، گفت: انتظار داریم نمایشگاه کتاب در ارتقا و افزایش شاخصهای مطالعه ای مردم مؤثر و نتایج مثبتی را از خود نشان دهد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در نشست تقدیر از برگزیدگان جشنواره خوشنویسی زیارت عاشورا و تصویر گری اقتصاد مقاومتی و قصه های قرآنی با اشاره به نقش هنر در ترویج مسائل فرهنگی و ارزشهای دینی اسلامی، اظهار داشت: هنر با عمق تأثیر گزاری خود یک ابزار شگرف ترویج فرهنگ دینی است.

وی با بیان اینکه هنرمندان می توانند با ارايه آثار خود در موضوعات فرهنگی و اسلامی در فرهنگ سازی نقش اساسی خود را ایفا کنند، ابراز داشت: هنری مورد قبول است که اصیل بوده، الهام بخش و برانگیزاننده و فرهنگ پرور باشد، هنری که چراغ راه سیاستمداران جامعه باشد.

محمدپور با اشاره به اهمیت فرهنگ در توسعه و پیشرفت جامعه، خاطرنشان کرد: فرهنگ باید پایه و اساس تمامی فعالیتها و پیشرفتهای باشد، اگر فرهنگ زیربنای توسعه قرار نگیرد توسعه پایدار را در کشور شاهد نخواهیم بود، کتاب و هنر یکی از ابزارهای مهم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شهر تبریز یک شهر با سابقه فرهنگی است که آمادگی افتخار آفرینی در این عرصه را دارد، گفت: این استان ظرفیت برگزاری نمایشگاه های غنی تری را دارد، از این رو تلاش داریم در سالهای آتی نمایشگاه های کتاب را با غنای بیشتر و قابل توجه تری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تبریز منشأ حرکتهای حساس و بزرگ در جهان بود، ابراز داشت: به طور قطع تبریز منشأ بسیاری از رویدادهای بزرگ و حساس بوده است و بزرگترین نقش را ایفاء کرده است، نمایشگاه کتاب تبریز یک رویداد بزرگ فرهنگی در استان بود که مردم تبریز از این رویداد فرهنگی استقبال پر شور و با اشتیاقی را از خود نشان دادند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با قدردانی از مردم تبریز و استان آذربایجان شرقی از حضور در نمایشگاه کتاب تبریز، خاطرنشان کرد: رسالت همیشگی ما زمینه سازی و برگزاری سفره های فرهنگی غنی و ارزشمند برای مردم است، امروز ما مفتخریم که چنین مردم فرهنگی و ارزشی داریم.

وی با اشاره به همزمانی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با ایام محرم و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت، ابراز داشت: امید است این همزمانی موجبات برکات و رویدادهای فرهنگی ارزشمند در سال جاری باشد، امید است با ایده ها و نظریه های ارایه شده از سوی مردم سال آینده نمایشگاهی پربارتر و ارزشمندتری را برگزار کنیم.

محمدپور با اشاره به جایگاه نمایشگاه های کتاب در ترویج و ارتقای سطح مطالعه ای مردم، ادامه داد: انتظار داریم نمایشگاه کتاب در ارتقا و افزایش شاخصهای مطالعه ای مردم مؤثر و نتایج مثبتی را از خود نشان دهد، خانواده ها نیز باید با تخصیص مالی برای کتاب، فرزندان را به کتاب و کتابخوانی تشویق کنند که کتاب بسیاری از آسیبها را پیشگیری خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این نشست از برگزیدگان بخشهای مختلف خوشنویسی و تصویرگری تجلیل به عمل آمد.​/۸۵۴/پ202/ق

ارسال نظرات