۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۴۵۶۶۵۵
روحانی اهل تسنن لبنان:

خطر ترکیه برای عراق و سوریه کمتر از داعش نیست

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد که خطر ترکیه برای عراق و سوریه کمتر از داعش و سایر گروه های تروریستی نیست.
شیخ صهیب حبلی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ صهیب الحبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه امروز مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدا از اعلام پذیرش نامزدی میشل عون برای ریاست جمهوری این کشور از سوی رییس جریان المستقبل ابراز خرسندی کرد وگفت: موافقت سعد الحریری با نامزدی میشل عون به معنای آغاز پایان شرط بندی ناکام عربستان سعودی به شمار می آید.

وی افزود: عربستان مدعی عدم دخالت در امور داخلی لبنان است تا عجز و ناتوانی خود را در اتخاذ مواضع روشن به دلیل بحران هایی که با آن دست و پنجه نرم می کند، توجیه سازد. این ناتوانی در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی و همچنین غوطه ور شدن در مشکل یمن که بحرانی جدی برای آل سعود است، متبلور می شود.

این روحانی اهل تسنن نسبت به تلاش دشمنان برای ناامن کردن اردوگاه عین الحلوه در جنوب این کشور هشدار داد و تصریح کرد: گروه های تروریستی به شدت در تلاش برای نفوذ به این اردوگاه هستند. امنیت اردوگاه ها از امنیت لبنان جدا نیست و همه ساکنان اردوگاه باید با دستگاه های امنیتی جهت ناکامی توطئه تروریست ها همکاری کنند.

شیخ حبلی آغاز عملیات آزادسازی موصل در عراق را تبریک گفت و اظهار داشت: ارتش و بسیج مردمی عراق دستاوردهای خوبی در این زمینه بدست آورده و امیدوارم بتوانند داعش را به سرعت از این کشور اخراج کنند.

وی جنایت های رجب طیب  اردوغان در سوریه را محکوم کرد و ادامه داد: رییس جمهور اخوانی ترکیه جنایت و فاجعه های بزرگی در شمال سوریه مرتکب شده است. دخالت ترکیه در امور داخلی سوریه و عراق کمتر از خطر داعش و سایر گروه های تروریستی برای این کشورها نیست.

عضو تجمع علمای مسلمان تأکید کرد که نجات عراق و سوریه در گرو ریشه کن شدن تروریسم و حامیان آن در این کشورهاست.

امام جمعه اهل تسنن صیدای لبنان ابراز امیدواری کرد که نهمین همایش بیداری اسلامی در بغداد بتواند پایگاهی برای تحکیم وحدت اسلامی در شرایط سخت کنونی جهان اسلام باشد./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات