۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۴۵۶۶۶۹

تشریح فعالیت های معاونت امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی

معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی به تشریح فعالیت های این معاونت پرداخت و تأکید کرد که شیوه ما در امر به معروف و نهی از منکر تشویقی است.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد بومیان معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی جمعه شب در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که از چند سال پیش معاونت امر به معروف در حزب مؤتلفه اسلامی راه اندازه ای شده است، گفت: تنها حزبی که این معاونت را دارد مؤتلفه است.

وی افزود: در استان ها هم این برنامه مهم پیگیری می شود و سعی شده که با استفاده از تجارب و همچنین حضور نیروی های جوان این دو فریضه مهم در کشور احیا شود تا شاهد آثار و برکات بسیار و پیشرفت بیشتر جامعه باشیم.

معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که مسؤولان امر به معروف حزب در استان ها جلساتی داشتند و مسائل گوناگون آن را مورد بررسی قرار دادند، اظهار داشت: در این جلسات تجربیات مسؤولان در استان های گوناگون کشور تبادل می شود تا در نهایت به جمع بندی لازم برای برنامه برسند.

وی ادامه داد: برنامه امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه در راستای فعالیت های دستگاه های دولتی است و نقاط مثبت و منفی را با هم به افراد تذکر می دهد، از نظر مردمی هم در نزد ائمه جمعه کشور و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت ها پیگیری می شود.

بومیان با بیان این که شیوه ما در امر به معروف و نهی از منکر تشویقی است، ابراز داشت: قبل از این که بخواهیم با منکرات مقابله داشته باشیم سعی داریم که افراد و جامعه را به سوی خوبی و معروف ها تشویق کنیم.

وی عنوان کرد: اگر در منطقه ای عناصر متدین و بانوان محجبه حضور داشتند باشند آن ها را مورد تشویق قرار می دهیم تا دیگران بدانند که به دلیل رعایت دستورات دینی آن افراد مورد توجه واقع شده اند، تلاش می کنیم آن چه در حد وسع ما قرار دارد را برای احیای امر به معروف انجام دهیم.

معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه حزب مؤتلفه اسلامی از سوی مردم تأمین می شود از این رو معمولا مشکل کمبود بودجه دارد وگرنه فعالیت های خود را در زمینه امر به معروف و مسائل اجتماعی گسترش می دادیم.

وی اضافه کرد: تا حدی که می توانیم در استان ها و شهرستان ها کار تشکیلاتی در زمینه امر به معروف انجام می دهیم، امام در سال 41  فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر تذکر و توصیه نیست بلکه باید قدرت آمره داشته باشد؛ قدرت آمره این است که عناصر حکومت باید کسانی باشند که اهل امر به معروف و نهی از منکر به شمار بروند؛ همچنین از سوی مردم هم باید شبکه ای وجود داشته باشد تا بتوان کار را دنبال کرد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات