۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۵۶۸۳۳

کتاب «دست در دست صبح؛ انقلاب اسلامي» به چاپ چهارم رسید

چاپ چهارم کتاب «دست در دست صبح؛ انقلاب اسلامي» نوشته جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
کتاب «دست در دست صبح؛ انقلاب اسلامي»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفتر نشر معارف، کتاب «دست در دست صبح؛ انقلاب اسلامي» نوشته جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه از سوی دفتر نشر معارف به چاپ چهارم رسید.

این کتاب به صورت جمعی به همت حجت الاسلام دکتر محمدجواد نوروزي (عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمة، حجت الاسلام محمدجواد ارسطا (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ـ پردیس فارابی)، حجت الاسلام دکتر داوود رنجبران (رییس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی) و عليرضا محمدي (پژوهشگر مسائل سیاسی) نوشته شده است.

کتاب «دست در دست صبح» پژوهشی در مورد رابطه دین و سیاست و جایگاه، ماهیت و وظایف حكومت از منظر آموزه‌های اسلامی است. در این كتاب ابتدا نسبت بین دین و سیاست و آمیختگی آن از دیدگاه دین اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پس از آن به نقد دیدگاه‌های مبتنی بر جدایی دین از سیاست و سكولاریسم پرداخته شده است.

نویسندگان در این کتاب به نقد دیدگاه‌هایی مبتنی بر مقدس دانستن دین و وارد نكردن آن در مسایل دنیوی پرداخته و به ارزیابی عرفی‌نگری دین اشاره كرده است. همچنین تحلیلی از دموكراسی و مردم‌سالاری دینی و فرق آن دو پرداخته و حقوق متقابل مردم و حكومت را از دیدگاه امام علی علیه السلام در نهج‌البلاغه بیان کرده است.

 در همین زمینه به نمونه‌هایی از ویژگی‌های حكومت پیامبر اسلام صلی الله عیله و آله و سلم و ائمه اطهار علیهم السلام اشاره كرده و پارامترهای مهم حكومت را تبیین کرده است.

در بخش دیگری از كتاب، نویسنده به رابطه ولایت با فقاهت و مبانی ولایت فقیه اشاره كرده و شرایط حاكم اسلامی در عصر غیبت را بیان داشته و حدود اختیارات ولی‌فقیه را ذكر نموده است. ارزیابی كارآمدی نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران، جنگ نرم و ارتباط آن با بیداری اسلامی از دیگر مندرجات این نوشتار است.

چاپ چهارم کتاب «دست در دست صبح»، در 344 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 12000 تومان از  سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است./998/د102/ق

 

ارسال نظرات