۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۴۵۶۸۴۵
شیخ ماهر حمود:

حوزه های علمیه ایران نقش مهمی در وحدت مسلمانان دارند

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از نقش حوزه های علمیه ایران در وحدت و تقریب دیدگاه های مسلمانان تقدیر کرد.
شيخ ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن لبنان و رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دیدار دو تن از نمایندگان پارلمان این کشور با اشاره به تأیید نامزدی میشل عون از سوی جریان المستقبل گفت: اهمیت این مساله زمانی بیشتر می شود که رییس جمهور بر اساس تصمیمی داخلی و پس از مدت بسیار طولانی انتخاب می شود.

وی افزود: این تصمیم سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان کاملا شجاعانه بوده و مخالفت نبیه بری رییس پارلمان نیز تنها برای تقویت نظام سیاسی صورت می گیرد و مشکلی در راستای این انتخاب نخواهد بود.

این عالم اهل تسنن بر لزوم ادامه مذاکرات میان گروه های سیاسی تأکید کرد و اظهار داشت: انتخاب میشل عون رییس حزب تغییر و اصلاح می تواند سومین ریاست جمهوری وی باشد که به اصلاح بسیاری از مشکلات کشور بر اساس همکاری با سایر گروه ها می انجامد.

شیخ ماهر حمود همچنین در دیدار جمعی از مدیران حوزه های علمیه قم، گسترش همکاری میان مدارس اسلامی و تقریب دیدگاه های فقهی میان شیعیان و اهل تسنن را خواستار شد.

وی گفت: گفت وگوی فقهی می تواند سبب وحدت دیدگاه های سیاسی شود. حوزه های علمیه ایران نقش مهمی در وحدت مسلمانان و تقریب دیدگاه ها و همچنین ادامه گفت وگو میان مسلمانان دارند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات