۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۵۷۳۹۱
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

مساجد در اولویت دغدغه‌های مردم قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه این انتظار وجود دارد که مساجد در اولویت دغدغه‌های مردم قرار گیرد، گفت: اگر این ‌همه مفاسد، نازیبایی و آسیب در جامعه وجود دارد به خاطر دوری از دین است و دلیل آن هم این است که دین در مساجد تعطیل شده است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار با فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر مساجد فعال نشوند، جامعه اصلاح نمی شود، اظهار کرد: به یقین نقش مساجد در اصلاح امور جامعه غیرقابل انکار است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مساجد نقش سازندگی جامعه را بر عهده دارند، افزود: انبیاء خدا نخستین کاری که انجام می ‌داده‌اند همین ساختن مسجد بوده است و امروز همه باید نسبت به رونق دادن به مساجد دغدغه ‌مند باشیم و هرکس هر کاری در این راستا می ‌تواند باید انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با ابراز نارضایتی از اینکه دین در مساجد تعطیل شده است و مسجد از هدف اصلی خود فاصله گرفته است، بیان کرد: اگر این ‌همه مفاسد، نازیبایی و آسیب در جامعه وجود دارد به خاطر دوری از دین است و دلیل آن هم این است که دین در مساجد تعطیل شده است.

وی با اشاره به تعداد زیاد مساجدی که بیشتر اوقات تعطیل هستند و تنها برای مجالس ترحیم، شب قدر، ایام خاص مانند ماههای محرم و رمضان فعال می‌ شوند، تصریح کرد: این بزرگترین ظلم انسان به خودش است که انسان دین‌مدار و مؤمن می‌خواهد دین خود را به کمال برساند اما مرکز دین و جایی که دین باید اشاعه پیدا کند تعطیل باشد و این دغدغه عمومی مؤمنان و متدینین نیست.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: ما مردم دنیای امروز به دنبال همه چیز هستیم و می ‌خواهیم به کمال و تعالی برسیم، اما اصل را فراموش کرده‌ایم و به دنبال فرعیات هستیم و غفلت عمومی نسبت به اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین مسأله احساس می‌ شود.

وی با تأکید بر اینکه این انتظار وجود دارد که مساجد در اولویت دغدغه‌های مردم قرار گیرد، افزود: باید به امور کاربردی بپردازیم و از هر کجا می‌توانیم آغاز کنیم تا بتوانیم مساجد را در تراز مساجد اسلامی رشد دهیم و  باید حساسیت لازم در این خصوص را ایجاد کنیم که این کار آسانی نیست و باید امید خود را از دست نداده و خسته نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه عمق بخشیدن به فعالیتهای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ارائه دهنده دین خدا باشیم، باید عمق بخشیدن به دین در مسجد باشد و از سطحی‌نگری دوری کنیم چراکه دین سطحی، افراد سطحی تربیت می‌ کند و افراد سطحی به دنیاگرایی و همه مواردی که انسان را زمین‌گیر می ‌کنند، کشانده می ‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر بخواهیم انسان با باورهای عمیق را در مساجد تربیت کنیم لازمه این کار برنامه ‌ریزی مناسب است، ابراز کرد: تبادل نظر و برگزاری جلسات در ایجاد رقابت سالم و انتقال تجربیات در راستای فعال شدن مساجد نیز ضروری است.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با توصیه به اینکه باید در مساجد هم محتوای دینی و قرآنی و مذهبی و هم محتوای سیاسی و اجتماعی وجود داشته باشد، تصریح کرد: مبادا از محتوای سیاسی و اجتماعی فاصله بگیرد چراکه اگر مسجد کانون اصلاح و تربیت است پس این تربیت باید همه جانبه باشد و شامل همه مسائل از جمله خانواده، جامعه، دین، بازار، سیاست و... باشد.

امام جمعه شهرکرد در پایان با تأکید بر اینکه مؤمنان باید به وظایف اخلاقیشان عمل کنند، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به موقع حرف زد، به موقع عمل کرد و به موقع اتخاذ موضع کرد و نباید به اینکه برخی افراد می ‌گویند بیان حقایق تندروی است توجه کنیم و حقایق باید بیان شود./9457/202/ب3

ارسال نظرات