۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۴۵۷۳۹۵
مدیر رادیو فرهنگ مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای کتاب و کتابخوانی در برنامه‌های رادیو

مدیر رادیو فرهنگ بیان کرد: نهادهای فرهنگی مرتبط باید در جهت هم‌افزایی در امر کتاب و کتابخوانی، ترویج و تبلیغ کنند.
 محمدصادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب، محمدصادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ و از اعضای نشست شورای سیاست‌گذاری بیست و چهارمین دوره‌ هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران، درباره برنامه‌های در دست اجرا در رادیو فرهنگ گفت: تلاش ما رشد کتاب و کتابخوانی است و همواره برای تبلیغ و ترویج آن تلاش کرده‌ایم. نهادهای فرهنگی مرتبط نیز باید در جهت هم‌افزایی در امر کتاب ترویج و تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه برخی نهادها وظیفه تبلیغ، برخی وظیفه ترویج و برخی هر دو مسئولیت را به دوش می‌کشند، ادامه داد: یکی از نهادهای موثر، رسانه و به طور مشخص، رادیو است. در این زمینه از گذشته فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته اما با توجه به هشدارهایی درباره کاهش سرانه کتابخوانی در کشور، تلاش ما نیز مضاعف شده است.

رحمانیان عنوان کرد: روزانه سه ساعت مستقیما به کتاب می‌پردازیم. برنامه‌های «چاپ اول» برای معرفی کتاب‌های چاپ اولی، «روی جلد» برای نقد و معرفی کتاب‌های مرتبط با حوزه هنر، «سیم زر» در حوزه نقد و بررسی کتاب‌های تازه منتشر شده، «قدم زدن در کلمات» اخبار حوزه نشر و برنامه‌ای با عنوان «آیینه جیبی» مرتبط با حوزه فناوری و کتاب از جمله برنامه‌های رادیو فرهنگ است.

مدیر رادیو فرهنگ مخاطبان رادیو را میانسالان خواند و افزود: برخی با گوش دادن به رادیو و کتاب صوتی، خود را غنی از کتابخوانی می‌دانند اما همچنان این روش، ترویجی در این امر محسوب می‌شود.

وی کتابخوانی را بحث فرهنگی و ریشه‌ای دانست و یادآور شد: این فرهنگ باید از کودکی و توسط آموزش و پرورش نهادینه شود. همچنین مراجعه نکردن به کتاب برای تحقیقات دانشگاهی در تمام مقاطع، آفتی در دانشگاه‌ها است و به تحقیق و پژوهش لطمه می‌زند./998/د102/ق

ارسال نظرات