۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۵۷۶۴۲
همزمان با سراسرکشور؛

تجمع ملی زائران اربعین حسینی در ایلام برگزار می شود

دبیر استانی طرح تجمع ملی زائران اربعین از تجمع ملی زائران اربعین حسینی در ایلام خبر داد و گفت: طرح مذکور با هدف آماده سازی فضای استان و توجه دادن افکار عمومی به مراسم معنوی اربعین حسینی برگزار خواهد شد.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حسین دانشگر از اعضای شورای راهبری جوانان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین و دبیر اجرایی این طرح در استان ایلام، امروز در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: طرح تجمع ملی زائرین اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور جمعه ۱۴ آبان مصادف با چهارم صفر ساعت ۹ در مسجد جامع شهر ایلام برگزار خواهد شد.

وی افزود: این طرح از طرح‌های مصوب کمیته مرکزی فرهنگی آموزش ستاد مرکزی اربعین است که برای اجرا در مصلی‌های جمعه به سراسر کشور ابلاغ شده است.

دبیر استانی طرح تجمع ملی زائران اربعین اضافه کرد: طرح مذکور با هدف آماده سازی فضای استان و توجه دادن افکار عمومی به مراسم معنوی اربعین حسینی و شرکت هرچه بیشتر در منسک پیاده وری اربعین، برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان ایلام، همچنین در ادامه تصریح کرد: بسترسازی جهت تولید ادبیات مشترک، در جهت گفتمان سازی به منظور معرفی ظرفیت های تمدنی اربعین در سطح ملی و معرفی و تبیین شعار اربعین  از دیگر اهداف این طرح است.

دانشگر گفت: قرائت میثاق نامه مشترک جهت ایجاد انسجام ملی، با استفاده از ظرفیت عظیم اربعین و انعکاس در سطح بین المللی، تبییین نکات آموزشی پیاده روی از طریق سخنرانی و توزیع محصولات فرهنگی، و بدرقه زائرین اربعین از جمله برنامه های این تجمع خواهد بود./879/102/ب2

ارسال نظرات