۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۵۷۶۶۵

مجموعه تلویزیونی شهید تجلایی در تبریز تولید می‌شود

تولید مجموعه تلویزیونی سردار شهید علی تجلایی به همت صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی و با حمایت شهرداری تبریز وارد فاز اجرایی می شود.
شهید علی تجلایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صادق نجفی شهردار تبریز و علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما امروز تفاهم‌نامه همکاری در موضوعات مختلف مشارکتی، پشتیبانی و تولید آثار مستند و داستانی امضا کردند. به موجب این تفاهم‌‌نامه، تولید سریال 26 قسمتی مرتبط با زندگی و مجاهدت‌های سردار شهید علی تجلایی در شبکه استانی سیمای آذربایجان‌شرقی، مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

مجموعه تلویزیونی سردار شهید علی تجلایی، از جمله پیش‌بینی‌های شهرداری تبریز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و انعکاس حماسه‌آفرینی‌ سرداران آذربایجان است که در ردیف برنامه‌‌‌‌وبودجه سال 95 ثبت شده و با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهردار تبریز و معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

بنابر این گزارش، تولید و پخش مجموعه آثار مستند در خصوص ترویج فرهنگ شهروندی و ارائه آموزش‌های مرتبط، عنوان دیگر تفاهم‌نامه منعقده بین شهرداری تبریز و سازمان صدا و سیما بوده است. همچنین در این جلسه، تفاهم‌نامه‌هایی نیز در خصوص همکاری‌های فنی و پشتیبانی‌های تجهیزاتی و محتوایی به امضای طرفین رسید.

علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما پس از امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به جایگاه تبریز و آذربایجان در تاریخ کشور اظهار داشت: اگر یک کتاب چندین فصل داشته باشد و فصل تبریز و آذربایجان در آن نوشته نشود ناقص است، آذربایجان در به وجود آمدن انقلاب اسلامی و جریانات مهم سیاسی، دینی و اقتصادی پیشگام هستند.

وی با اعلام اینکه لشکر آذربایجان و سراداران لشکر عاشورا و سردار مهدی باکری ظهور و بروزشان در تبریز بوده است، افزود: مردم متدین و با غیرت آذربایجان برای سرافرازی ایران اسلامی همیشه در تکاپو بودند؛ صدا و سیما برای نشان دادن این دلاورمردی‌ها تلاش کرده و از این به بعد تلاش مضاعف خواهد کرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با اعلام آمادگی صداوسیما برای تبریز 2018 گفت: صدا و سیما با ساخت سریال مستند، گزارش‌های خبری و برنامه‌های ترکیبی به این امر کمک خواهد کرد، که خوشبختانه شبکه سهند در معرفی جایگاه ممتاز تاریخی و فرهنگی کلان‌شهر تبریز و آذربایجان سنگ تمام گذاشته است.

همچنین نجفی، شهردار تبریز با اشاره به اینکه انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، یک فرصت ارزشمند ملی برای تقویت شاخص‌های گردشگری کشور است، اظهار داشت: برای این فرصت ملی حضور ارزشمند صداوسیما تأثیرات تبریز 2018 را بیشتر خواهد کرد.

نجفی همکاری رسانه‌ملی را از ضرورت‌های مهم برنامه‌های گردشگری تبریز 2018 دانست و افزود: تاثیرات و دستاوردهای تبریز 2018، محدود به موقعیت تبریز و آذربایجان نخواهد بود؛ از این رو از رسانه ملی انتظار داریم با نگرش جامع و ملی، بحث تبریز و تاریخ و تمدن و فرهنگ این شهر را مورد توجه قرار دهد./203/935/ب1

 

ارسال نظرات