۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۵۸۱۸۲
امام جمعه شهرستان مهران:

در مهران 200 بیت الحسین شناسایی شده است

امام جمعه شهرستان مهران گفت: یکی از تغییرات امسال در بحث موکب ها ایجاد موکب فرهنگی بوده و در ان نیازهای فرهنگی و معنوی زوار برطرف خواهد شد و در این امر از وجود 200 روحانی اعزامی ویژه اربعین در مهران بهره خواهیم برد.
روح الله ولدبیگی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام و المسلمین روح الله ولدبیگی امام جمعه مهران در گفت و گو با رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی گفت: ستاد مشارکت های مردمی فعالت خود را در سه حوزه خدمات رسانی به زوار اباعبدالله الحسین در ایام اربعین آغاز و اقداماتی نیز صورت گرفته است.

وی راه اندازی موکب ها را یکی از بخش های فعالیتی در ستاد عنئان و اظهار کرد: موکب های امسال همچون سال گذشته هم در داخل شهر و هم بیرون شهر جایابی شده و به زوار رابعین ارائه خدمات می کنند.

امام جمعه مهران ادامه داد: در بخش بیرون شهر 120 موکب با تمالم زیرساخت ها اعم آب، برق و گاز تحویل موکب داران خواهد شد تا بتوانند نیازهای زائرین را مرتفع کنند.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین در مهران با اعلام اینکه در داخل شهر نیز فضای موکب ها شناسایی و آماده تحویل به افراد بوده بیان داشت: یکی از تغییرات امسال در بحث موکب ها ایجاد موکب فرهنگی بوده و در ان نیازهای فرهنگی و معنوی زوار برطرف خواهد شد و در این امر از وجود 200 روحانی اعزامی ویژه اربعین در مهران بهره خواهیم برد.

ولدبیگی در ادامه هماهنگی و شناسایی بیت الحسین ها را یکی دیگر از برنامه های ستاد عنوان و تصریح کرد: در بحث زائرسراهای صلواتی، ستاد اسکان با فراخوانی که داشته توانسته تاکنون 200 بیت الحسن را شناسایی و اطلاعات صاحبان آنها را احصا کرده تا وقت لزوم بتوان به آنها دسترسی داشته باشند.

وی فعالیت این بیت الحسین ها را مردمی و ارائه خدمات اسکان به زوار معرفی و اظهار داشت: علاوه بر اینها که در ایام اربعین با نشان و بنر خاصی مشخص خواهند شد در صورت لزوم مساجد، تکایا و حسینه ها نیز تجهیز و در مرحله بعد مدارس و نمازخانه های ادارت نیز در صورت کمبود جا حتماً تجهیز و در اختیار زوار قرار خواهد گرفت.

امام جمعه مهران به خدمات پارکینگ بعنوان دیگر فعالیت ستاد مشارکت های مردمی اشاره و ادامه داد: مردم با مراجعه به ستاد و معرفی املاک اعم از زمین، حیاط خانه و حتی کوچه و خیابان از آمادگی برای ایجاد پارکینگ ها صلواتی خبر دادند.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین در مهران افزود: مردم علاوه بر ایجا این پارکینگ ها خدمات حفاظتی از انها را برعهده گرفته تا زوار عزیز با خیال راحت به سفر معنوی خود برسند.

حجت السلام ولدبیگی در پایان با تقدیر از خدمات سپاه و بسیج در ایام اربعین بیان داشت: تمام این فعالیت ها بر پایه بسیج مردمی استوار بوده و بدون همراهی سپاه امیرالمومنین و نیروهای بسیجی امکان پذیر نخواهد بود.

امام جمعه مهران ادامه داد: سپاه و بسیج بعنوان یکی از فعال ترین و بازوان اصلی اجرا در امر خدمات رسانی به اربعین هستند که بدون هیچگونه چشم داشتی بیشترین خدمات را ارائه می دهند و از هیچ کمکی به مردم و زوار دریغ نخواهند کرد./879/102/ب3

ارسال نظرات