۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۵۸۳۲۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وابستگی به غرب با آرمان ها و ارزش های انقلاب در تضاد است/ مسؤولان رویکرد نگاه به بیرون را از ذهن خود پاک کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور می خواهند کشور همواره وابسته به غرب باشد، گفت: وابستگی در هر شکلی به کشورهای غربی با آرمان ها و ارزش های انقلاب در تضاد است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان قائمشهر با بیان این که همه دغدغه امام راحل این بود که ملت و دولت ایران مستقل شوند و مکتب اهل‌ بیت(ع) هم به استقلال اشاره دارد، گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هم بر اساس این راه تبیین شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) توانست نظام اسلامی را در مقابله با طاغوت شاهنشاهی به پیروزی برساند و ما اکنون مدیون ساحت امام راحل هستیم و باید قدردان باشیم، جمهوری اسلامی یادگار ارزشمند انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امام خمینی(ره) زمینه ساز حرکتی ارزشمند در ایران اسلامی هستند، گفت: اگر ملتی خواهان عزت، شرف و استقلال است باید تحول در درون خود پدید آورد. 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که انقلاب اسلامی سبب عزت و استقلال کشور شده است، گفت: انسان مؤمن در دورن، بیرون و جامعه خود عزیز و شریف بوده که نخستین درس انقلاب داشتن عزت و عظمت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که استقلال همواره ثمرات گرانقدر و ارزشمندی دارد، گفت: رفع وابستگی به بیگانگان سبب عزت و تعالی جوامع مختلف شده و ثمرات گرانقدری دارد که می تواند اثرگذاری والایی برای جامعه داشته باشد.

وی با بیان این‌که ای کاش ملت و دولت همواره گوش به فرمان امام بودند، افزود: اگر این چنین بود هیچ‌ فردی ضرر نمی‌کرد و به نفع همه بود چرا که گاهی انسان اخباری را می‌شنود که جای تأسف دارد و رنج‌آور است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور می خواهند کشور همواره وابسته به غرب باشد، تصریح کرد: وابستگی در هر شکلی به کشورهای غربی با آرمان ها و ارزش های انقلاب در تضاد است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که یکی از مهم ترین اهداف نهضت انقلاب اسلامی قطع وابستگی ها و استقلال کامل بوده است، خاطرنشان کرد: مسؤولان کشورمان باید رویکرد نگاه به بیرون از ذهن خود پاک کنند و به دنبال رونق داخلی کشور باشند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که استقلال کامل کشور منافع برخی افراد و گروه ها را به خطر خواهند انداخت، تصریح کرد: به همین دلیل همین عده همواره در تلاش هستند تا سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور به خوبی عملیاتی نشوند چون منافع آنها در وابستگی کشور به غرب است.

حجت الاسلام والمسلین معلمی با تأکید بر این که تجربه 37 ساله ثابت کرده که همواره باید به توان داخلی کشورمان تکیه کنیم و هیچ اعتباری به وعده های توخالی غربی ها نبوده و نیست، ادامه داد: امروز کشور نیازمند توجه مسؤولان به ظرفیت های داخلی است نه این که چشم و گوشمان را متوجه سخنان بیهوده غربی ها کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اذعان مقامات دولتی درباره عدم پایبندی طرف غربی به تهعدات برجام، خاطرنشان کرد: برجام ثابت کرد که به هیچ عنوان نمی توان به وعده های غرب به ویژه آمریکایی ها اعتماد کرد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که آمریکایی ها بار دیگر در این ماجرا نیز خباثت و دشمنی خود با ملت ایران را ثابت کردند، گفت: مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی های خود نسبت به عملکرد بد آمریکایی ها در سال های اخیر به دولتمردان هشدار داده بودند.

وی بهره گیری از ظرفیت های بالقوه درون کشور را بهترین راه رشد و بالندگی کشور در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی دانست و تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را تحقق عملی ببخشیم تا شاهد توسعه همه جانبه کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مسأله اقتصاد مقاومتی یک موضوع مهم و حیاتی برای کشورمان است که باید بیش از این ها مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان بخش های مختلف کشور نگاه خاص به این مسأله داشته باشند و در برنامه های خود نیز لحاظ کنند به حتم شاهد اثرات مطلوب آن در عرصه اقتصادی کشور خواهیم بود.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که در هفته‌ای که گذشت، هشت نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد تجدید‌نظر در برجام به رییس‌جمهور تذکر رسمی دادند، ادامه داد: وعده بود که از روز اجرایی شدن برجام، همه تحریم‌ها برداشته شود اما خود مسؤولان مرتبط با این قضیه گفتند که کارشکنی در ارتباط با مسائل مالی و بانکی همچنان ادامه دارد و چرا باید به جای شفاف‌سازی یقه هم را بگیریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با تمام وجود طالب موفقیت دولت هستم چرا که معتقدم توفیق نداشتن دولت برای نظام ضرر است، اما کسی که در رأس مدیریت قرار دارد نباید یک اصل را فراموش کند و آن این است که باید ببیند در جایگاهی که قرار گرفته است توانایی دارد یا خیر و اگر توانایی ندارد صادقانه با مردم حرف بزند نه اینکه فرافکنی کند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و گفت: فردی که می‌خواهد در این انتخابات شرکت کند باید بداند که با رأی خود چه تیمی را بالا می‌آورد چرا که رفته رفته به این سمت رفته‌ایم که آیا انتخابات ما باید فردمحوری یا تمرکز تیمی‌ باشد.

امام جمعه قائمشهر همچنین به موضوع فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و با بیان این‌که فرهنگیان در میان کارمندان دولتی از کمترین دستمزد و حقوق بهره‌مند هستند، اظهار کرد: 900 هزار نفر از فرهنگیان کشور در صندوق ذخیره سهم داشته‌اند و خبر از فساد مالی هشت هزار میلیارد تومانی از این صندوق می‌رسد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نگرانم که رفته رفته فساد مالی در دستگاه دولتی نهادینه شود و قبح و زشتی آن از بین رود.

وی با اشاره به این‌که در کشورهای کمونیستی با مجرمان مالی برخوردی در حد مجازات اعدام می‌شود، بیان کرد: در اوایل کار دولت، برخی‌ها دولت گذشته را به فساد محکوم کردند که باید به آنان گفت لازم است هر فردی که دچار تخلف شده است را شناسایی و محاکمه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان اینکه چند وزیر به دلایلی عزل شده یا استعفاء داده‌اند، اظهار داشت: به طور قانونی این وزرا باید از سوی نمایندگان استیضاح می‌شدند تا مردم هم چیزهایی می‌فهمیدند اما به گونه‌ای دیگر رفتند که بر سؤال و جواب سرپوش گذاشته شد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد از سفره بیت‌المال ملت ارتزاق می‌کند و باید حافظ فرهنک و انقلاب باشد، افزود: معتقدم وزیر سابق ارشاد شخصاً اشکالی نداشت و اشکال در برنامه‌ها و نگرش‌ها است و اگر قرار است اصلاحی انجام شود باید نگرش‌ها و برنامه‌ها را اصلاح کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات