۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۵۸۴۹۳
حجت الاسلام دارستانی:

جوانی که گناه نکند، جهاد اکبر انجام داده است

سخنران و مبلغ حوزه علمیه گفت: امروز جوانی که به دنبال گناه نرود و در این دنیایی که ابلیس علنی تبلیغ گناه می کند خوددار باشد، جهاد اکبر انجام داده است؛ این جوان هرگاه که از دنیا برود جایگاهش کمتر از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نیست.
سید احمد دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد دارستانی در آخرین شب از ایام سوگواری محرم الحرام در هیأت محبین حضرت زینب(س) قم به بیان ویژگی های زینب کبری(س) پرداخت.

سخنران و مبلغ حوزه علمیه درباره ثواب کسی که برای حضرت زینب(س) گریه کند، گفت: حضرت زهرا(س) از رسول خدا پرسیدند، کسی که برای حضرت زینب(س) گریه کند چه ثوابی می برد؟ حضرن پاسخ دادند که هر کس برای ایشان گریه کند، همانند کسی است که بر حسن(ع) و حسین(ع) گریه کرده باشد.

وی دومین شاخصه زینب کبری(س) را القاب ایشان دانست و اظهار داشت: محبوبة المصطفی، نایبة الزهرا، عالمة غیر معلمه و القاب بسیار دیگری برای آن حضرت ذکر شده که برای هیچ یک از معصومین(ع) بیان نشده است.

حجت الاسلام دارستانی ادامه داد: شاخصه دیگر آن حضرت نام ایشان است که هر کس نام حضرت زینب(س) را می شنود، دلش می شکند؛ هر طور بخواهید درباره ایشان صحبت کنید، امکان ندارد که اشکتان جاری نشود.

وی افزود: شاخصه چهارم عبادت زینب کبری(س) است و اوج آن را زمانی می بینیم که امام حسین(ع) به ایشان می‌گوید که مرا هم در نماز شب هایت دعا کن؛ این شخصیت به جایی رسیده که امام زمانش به او چنین مطلبی بیان می کند.

سخنران و مبلغ حوزه علمیه بیان داشت: حضرت زینب(س) هم قد و قامت امام حسین(ع) بودند که پس از شهادت ایشان دست به زیر بدن برادر می برند و عرض می کنند که خداوندا این قربانی را از ما قبول کن.

وی ابراز داشت: پنجمین شاخصه ایشان جلالت است؛ هر گاه امام حسین(ع) در حال خواندن قرآن بودند و حضرت زینب(س) وارد می شدند، ایشان به احترام خواهر از جا بلند می شدند؛ جلالت حضرت زینب(س) از قرآن هم بالاتر بوده است.

حجت الاسلام دارستانی تصریح کرد: امروز جوانی که به دنبال گناه نرود و در این دنیایی که ابلیس علنی تبلیغ گناه می کند خوددار باشد، جهاد اکبر انجام داده است؛ این جوان هر گاه که از دنیا برود جایگاهش کمتر از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نیست.

سخران و مبلغ حوزه علمیه اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در زمان ولادت حضرت زینب(س) خارج از مدینه بودند و پس از ورود به آن شهر، خبر ولادت زینب کبری(س) را به ایشان دادند؛ سپس به خانه حضرت فاطمه(س) آمدند و فرزند تازه متولد شده را به سینه چسبانده و صورت بر صورت او گذاشته و به شدت گریستند.

وی در پایان ابراز داشت: فاطمه زهرا(س) از ایشان پرسیدند که دلیل گریه شما چیست؟ پیامبر اکرم(ص) پاسخ دادند، دخترم بدان که این دختر بعد از من و تو کعبه همه غم ها می شود؛ حضرت زهرا(س) هم با شنیدن این سخن گریستند./840/پ202/ب1

ارسال نظرات