۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۵۸۵۴۳

توزیع 80 هزار نسخه قرآن در جمع مسلمانان تانزانیا

بنیاد خدمات بشردوستانه «راف» در قطر، در ادامه پروژه توزیع یک میلیون نسخه قرآن در دنیا موسوم به پروژه «تبیان»، 80 هزار نسخه از قرآن را بین مسلمانان کشور تانزانیا توزیع کرد.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیاد بشردوستانه «راف»، 80 هزار نسخه قرآن را بین انجمن‌ها، مؤسسات و سازمان‌های اسلامی کشور تانزانیا با نظارت هیاتی از سفیران رحمت توزیع کرد.

در همین راستا، جشنی نمادین با همکاری مؤسسه اسلامی تانزانیا برگزار شد که طی آن مربیان و مبلغان قرآن کریم و مؤسسه‌ها و انجمن‌های اسلامی نسخه‌هایی از قرآن را دریافت کردند.

عبدالناصر آل‌فخرو، معاون مدیر سفیران رحمت تصریح کرد: این مؤسسه به مسلمانان تانزانیا اهتمام می‌ورزد و تلاش ‌می‌کند نور قرآن را در بین آن‌ها گسترش دهد و نسلی قرآنی از پسران و دختران مسلمان را که حافظ قرآنند، تربیت کند.

همچنین این بنیاد در حال حاضر کار چاپ ۱۲۰ هزار جلد ترجمه قرآن کریم به شش زبان مختلف را برای توزیع در کشورهای مختلف آغاز کرده است.

هدف از اجرای این پروژه، تأمین نیازهای مسلمانان دنیا در تهیه قرآن کریم است که ۵۰ کشور از جمله کشورهای آفریقایی، اروپایی و آسیایی مورد نظر است.

به نوشته ایکنا، در فاز نخست پروژه تبیان، ۵۰۵ هزار نسخه قرآن قطر در کشورهای آمریکایی، آفریقایی و آسیایی توزیع شد که بر اساس آن در قاره آفریقا ۴۰ هزار جلد به موریتانی، ۴۰ هزار نسخه به کنیا، ۴۰ هزار نسخه به گامبیا و ۴۰ هزار جلد به اوگاندا، ۸۰ هزار نسخه قرآن به نیجر، ۲۵ هزار نسخه به مالی، ۸۰ هزار نسخه به تانزانیا، ۱۲۰ هزار جلد به سیرالئون و ۵۳ هزار نسخه قرآن نیز به دیگر کشورهای آفریقایی اهدا شد.

در فاز دوم نیز ۷۶۰ هزار نسخه قرآن، ۸۰ هزار جلد به نیجریه، ۱۲۰ هزار جلد به سیرالئون و ۸۰ هزار جلد قرآن به فیلیپین اهدا شد./847/ب102/د

ارسال نظرات