۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۴۵۸۵۵۳

انتشار کتاب «دشت فاتحان» در تبریز

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی اثر دیگری را در حوزه دفاع مقدس منتشر و روانه بازار کتاب کرد.
کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دومین جلد از مجموعه‌ چهار جلدی راهیان آسمان با عنوان «دشت فاتحان» از سوی انتشارات صریر، با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی به قلم رضا قلیزاده علیار منتشر شد.
بنابر این گزارش، این اثر که در 52 صفحه در قطع پالتویی به چاپ رسیده است؛ ضمن معرفی زندگی‌نامه و سیره زندگی و اخلاقی چند تن از شهدای دوران دفاع مقدس؛ به تبیین تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی پرداخته و حقایق آن دوران حماسی را به قلمی رسا برای مخاطبان بازگو می کند.
همچنین در این اثر مناطق عملیاتی سوسنگرد و فکه، به همراه معرفی عملیات‌ها و شهدایی از جمله شهید غیور اصل، امام مهدی علیه السلام، غرب سوسنگرد، امام‌علی علیه السلام، شهید رستمی، شهید چمران و ... به صورت اجمالی معرفی شده و خاطرات تعدادی از رزمندگان چون دکتر سیدجلال میرنورانی آورده شده است.
گفتنی است، فاتحان خرمشهر، من از موصل آمده‌ام، چشمان عاشورایی و با تو میمانم از دیگر آثار رضا قلیزاده‌ی علیار در حوزه ادبیات پایداری می‌باشد و خاطرات علی‌اکبر دانشور به قلم همین نویسنده تا پایان امسال از سوی نشر سوره مهر و حوزه‌ی هنری استان آذربایجان شرقی به چاپ خواهد رسید./935/پ203/ق

 

ارسال نظرات