۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۵۸۵۶۵
همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه؛

همایش بزرگ مدافعان کوچک حرم در آمل برگزار می شود

همایش بزرگ مدافعان کوچک حرم، همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه ‌آمل برگزار می شود.
حضرت رقیه

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، از برگزاری همایش مدافعان کوچک حرم در آمل خبر داد و بیان داشت: این همایش همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در آمل برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این مراسم که با حضور فرزندان گرانقدر شهدای مدافع حرم شهرستان آمل صورت می گیرد با برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی همراه است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل خاطرنشان کرد: همایش مدافعان کوچک حرم در روز شنبه پانزدهم آبان ماه و از ساعت 9 صبح در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل برگزار می شود.

حجت الاسلام رمضانی به دستگاه های فعال در برگزاری همایش مدافعان کوچک حرم اشاره کرد و بیان داشت: این همایش با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و سپاه ناحیه آمل صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در این همایش از ظرفیت دانش آموزان فعال در مراکز قرآنی تحت پوشش اداره تبلیغات اسلامی و جامعه القرآن کریم این شهرستان بهره گیری می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل اظهار داشت: همزمان با ماه محرم و صفر ویژه برنامه هایی در سطح شهرستان آمل برگزار می شود که تا به حال با استقبال پرشور و گسترده عزاداران حسینی رو به رو بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ماه محرم و صفر فرصت ارزشمندی برای ترویج معرفت دینی در جامعه است که باید بهره گیری شایسته را داشته باشیم.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: بیش از 470 مبلغ همزمان با ماههای محرم و صفر به مناطق شهری و روستایی شهرستان آمل اعزام شدند که برگزاری برنامه های عزاداری و نشستهای معرفت افزایی و تبیین قیام سرور و سالار شهیدان از جمله برنامه ها بوده است.

وی تصریح کرد: واحد اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی آمل آمادگی لازم را برای اعزام مبلغان به مناطق مختلف شهرستان دارد که دهیاران و شوراهای اسلامی می توانند به این اداره مراجعه کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل بر ضرورت ترویج مجالس معرفتی در این ایام نورانی اشاره کرد و بیان داشت: تبیین نهضت حسینی و گفتمان عاشورایی از جمله اموری است که باید به آن توجه شایسته ای صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از اندیشه های متعالی قیام عاشورا و سیره نورانی امام حسین(ع) است که می توانیم زندگی خود را با استعانت از آن در مسیر تحقق سبک زندگی دینی قرار دهیم.

برگزاری بزرگترین سفره حضرت رقیه در آمل

به گزارش خبرگزاری رسا، بزرگترین سفره حضرت رقیه(س) با حضور دختران سه تا پنج ساله در شهرستان آمل برگزار می شود.

بزرگترین سفره حضرت رقیه(س) در روز جمعه چهاردهم آبان ماه و بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد و حسینیه سید حسن ولی(ع) آمل صورت می گیرد.

این مراسم به همت مجمع جهانی خادمان حضرت رقیه بنت الحسین(ع) و هیات عاشقان باب الحوائج(ع) شهرستان آمل برگزار می شود.

این گزارش می افزاید؛ همایش بزرگ عزاداران شهادت حضرت رقیه(س) و یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای بخش دشت سر آمل نیز در روز پنج شنبه سیزدهم آبان ماه و بعد از نمازمغرب و عشا در روستای میله دشت سر آمل صورت می گیرد.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام مرتضوی، امام جمعه آمل و مداحی برادر محمدزمان یعقوبی در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) روستای میله از توابع بخش دشت سر برگزار می شود.

گفتنی است، همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد مناطق شهری و روستایی آمل نیز برنامه های عزاداری صورت می گیرد./1314/302/ب2

ارسال نظرات