۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۵۸۶۷۱
یکی از روحانیان انقلابی تبریز:

ساده‌زیستی، مردم‌داری و مطالعات شهید قاضی الگویی برای طلاب و دانشجویان است

حجت الاسلام آقازاده گفت: ساده‌زیستی، مردم‌داری و مطالعات گسترده و به‌روز شهید قاضی الگویی برای طلاب و دانشجویان است.
شهید آیت الله قاضی طباطبایی

حجت الاسلام نجف آقازاده یکی از روحانیان انقلابی و از یاران شهید آیت الله قاضی در جریان مبارزات ضدستمشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت سالروز شهادت آن عالم مجاهد ترتیب یافت، اظهار داشت: شهید قاضی از خانواده‌ای بااصالت در آذربایجان و همواره مورد احترام اقشار مختلف مردم بوده است.

وی با بیان این‌که آیت الله قاضی در مسیر مبارزه با رژیم طاغوت هیچ‌گاه درنگ نکرد و تردید به خود راه نداد، خاطرنشان کرد: طبق اسناد باقی مانده از سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق(ساواک) آن عالم مجاهد و وارسته با عنوان خمینی آذربایجان شناخته می‌شد و رژیم پهلوی از مواضع آیت الله قاضی همواره هراسان بودند.

حجت الاسلام آقازاده با اشاره به این‌که شهید قاضی نگین روحانیت در مبارزه با رژیم طاغوت در منطقه آذربایجان و تبریز بوده است، گفت: قیام 29 بهمن تبریز در سال 1356 که به مناسبت گرامیداشت شهدای 19 دی شهر مقدس قم ترتیب یافت، به ابتکار آن شهید بوده که در ادامه همین چهلم‌ها نهایت پیروزی انقلاب اسلامی ایران محقق شد.

وی با تأکید بر این‌که قیام 29 بهمن تبریز به رهبری شهید آیت الله قاضی طباطبایی کمر رژیم پهلوی را شکست، تصریح کرد: این قیام تاریخی با برکات مهم و بسیاری همواره بود و توانست روحیه مبارزاتی انقلابیون تبریز را به سراسر کشور تسری بخشد که همه در سایه تدبیر و درایت آن شهید مجاهد بوده است.

رییس‌کل اسبق دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بسیاری از برنامه‌های مبارزاتی روحانیت، بازاریان و اقشار مختلف مردم تبریز با راهنمایی و پشتیبانی شهید قاضی صورت می گرفت، افزود: حرف ایشان برای همه حجت بود و اگر بر مسأله‌ای تأکید می‌کردند؛ قطعا صلاح در آن بوده است.

وی با بیان این‌که شهید قاضی از خانواده‌ای بود که شاید کمترین نیاز به مسائل مادی داشت، گفت: موقوفات قاضی طباطبایی در تبریز شهرت دارد که نشان دهنده؛ تدین و اخلاص این خانواده مؤمن، متدین و اصیل آذربایجانی دارد، با این حال شهید قاضی همواره زندگی ساده و بی‌آلایشی داشته است.

حجت الاسلام آقازاده با بیان این‌که ساده‌زیستی، مردم‌داری و مطالعات گسترده و به‌روز شهید قاضی الگویی برای طلاب و دانشجویان است، گفت: ایشان در دوران تبعید دست از مطالعه و نوشتن برنداشت، چنانکه تعدادی از آثار ماندگار شهید قاضی در دوران تبعید نوشته شده است./935/303/ب2

 

ارسال نظرات