۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۵۸۶۸۰
آیت الله آل‌هاشم:

شهید آیت الله قاضی پدر معنوی مردم آذربایجان بود

امام جمعه موقت تبریز گفت: شهید قاضی در مسیر نهضت و مبارزه با رژیم طاغوت اهل معامله نبود و با عوامل رژیم سفاک پهلوی مصاله نکرد.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، یکی از روحانیان انقلابی و از یاران شهید آیت الله قاضی در جریان مبارزات ضد ستمشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت سالروز شهادت آن عالم مجاهد ترتیب یافت، اظهار داشت: سبک و سیره زندگانی شهید آیت الله قاضی طباطبایی، الگویی برای جامعه به ویژه روحانیت و حوزویان است.

وی با بیان این‌که شهید قاضی در مسیر نهضت و مبارزه با رژیم طاغوت اهل معامله نبود و با عوامل رژیم سفاک پهلوی مصالحه نکرد، گفت: نگاهی به تمامی مراحل مبارزاتی آن عالم مجاهد و طبق اسنادی که از ساواک به جای مانده است؛ شهید قاضی طباطبایی؛ محور مبارزاتی ضداستبدادی مردم آذربایجان بوده است.

آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که شهادت اوج عزت را برای آن عالم مجاهد به ارمغان آورد، افزود: منافقان به خیال این‌که با شهادت آیت الله قاضی مکتب آن عالم مجاهد در تبریز به فراموشی سپرده خواهد شد، اقدام به ترور ایشان کردند، غافل از این‌که شهادت نهایت آرزوی آن عالم وارسته بوده است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که هر اعلامیه‌ای در راستای مبارزات انقلابی مردم تبریز ابتدا به امضای شهید قاضی طباطبایی می رسید، گفت: دیگر علمای آذربایجان نیز به دنبال امضای آن شهید والامقام؛ مردم را برای شرکت در تجمعات ضدطاغوت دعوت می کردند.

وی با اشاره به این‌که حوزه علمیه تبریز به وجود عالمی چون شهید قاضی طباطبایی افتخار می کند، افزود: مردم تبریز افتخار دارند دو شهید محراب را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، شهیدان قاضی طباطبایی و شهید مدنی هر یک ذخیره ارزشمند آذربایجان بودند که با کینه‌توزی منافقان ترور شدند.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به جایگاه مردمی شهید قاضی طباطبایی، گفت: شهید آیت الله قاضی پدر معنوی مردم آذربایجان بود؛ به‌ گونه‌ای که هیچگاه از بدنه جامعه جدا نشد و زمانی که به امامت جمعه تبریز و نماینده امام راحل در منطقه آذربایجان منصوب شد؛ خوی مردم‌داری خود را حفظ کرد.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که آن عالم مبارز در تمام شئون زندگانی حتی مبارزاتی خود رضایت حق تعالی و ائمه اطهار را در نظر می گرفت، تصریح کرد: آن عالم مبارز رضایت خدا را فدای رضایت مردم نکرد و البته هیچگاه از منافع ملت در برابر فشارهای رژیم سفاک پهلوی کوتاه نیامد./935/302/ب2

ارسال نظرات