۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۳۸۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

پیاده‌روی اربعین؛ مانور بزرگ جهان اسلام، عضویت هنرمندان تعزیه بجنورد در انجمن تعزیه کشور و رقابت ۲۵۰ قرآن آموز در مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، با اشاره به در پیش بودن چهاردهم آبان، روز فرهنگ عمومی، گفت: شورای فرهنگ عمومی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار بوده و تاکنون در این شهرستان هدف‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته، اما در برخی موارد، ضعف‌هایی داشته‌ایم که باید برطرف کنیم.

وی شورای فرهنگ عمومی را پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان فرهنگی شهرستان دانست و اضافه کرد: تصمیمات این شورای می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشبرد نظام و فرهنگ جامعه داشته باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین اظهار کرد: اگر همه ما برای بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه تلاش کنیم، خیر و برکات آن به همه ما می‌رسد.

امام‌جمعه اسفراین با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی تبیین کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی مانور بزرگ جهان اسلام است که میلیون‌ها انسان عاشق در این مراسم شرکت دارند.

عضویت ٢٨ نفر از هنرمندان تعزیه بجنورد در انجمن تعزیه ایرانیان

علی‌اصغر نودهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد گفت: ٢٨ نفر از فعالان انجمن تعزیه شهرستان بجنورد عضو انجمن تعزیه ایرانیان شدند.

وی افزود: در راستای ساماندهی گروه‌های تعزیه و با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و توسعه هنر تعزیه در بین نوجوانان و جوانان؛ انجمن تعزیه این شهرستان در سال٩٤ تشکیل شد.

وی اعضای انجمن تعزیه شهرستان را ٢٠٠ نفر اعلام و اظهار کرد: تاکنون ٢٠٠ نفر از تعزیه‌خوانان شهرستان در انجمن تعزیه بجنورد عضو شده‌اند.

رقابت ۲۵۰ قرآن آموز در مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان»

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه مرحله استانی یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» فردا ۱۴ آبان با رقابت ۲۵۰ قرآن آموز در مرکز قرآنی مشکات بجنورد برگزار می‌شود، گفت: رشته‌های رقابتی این جشنواره قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، اذان، ترتیل و تفسیر در مرحله استانی و کشوری و رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز در مرحله استانی است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 40 نفر در رشته‌های مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن کریم که ویژه ائمه جماعات مساجد است، با هم رقابت می‌کنند، اظهار داشت: رقابت در این رشته‌ها قرار بود به‌صورت همزمان در تاریخ 14 آبان و اینترنتی برگزار شود که با تمدید زمان آن، به 12 آذر تغییر کرد.

شیرازیان اظهار داشت: شرط سنی شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرآنی این جشنواره ۱۸ تا ۳۰ سال است که در رشته تفسیر ویژه ائمه جماعات؛ محدودیت سنی وجود ندارد و در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز هم شرکت‌کنندگان باید ٨ تا ۱۵ ساله باشند.

بهره‌برداری از ۳ مجتمع فرهنگی کمیته امداد در خراسان شمالی

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: سه مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد در خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: ساخت سه مجتمع فرهنگی و تربیتی در سفر پربرکت رهبر انقلاب در سال ۹۲ به استان از سوی کمیته امداد تا وصول موافقت نهایی آن پیگیری شد که محل ساخت آن‌ها در شهرستان‌های اسفراین، شیروان و فاروج پیش‌بینی‌شده است.

اهرابی با بیان اینکه برآورد اولیه‌ای که برای ساخت این سه مجتمع فرهنگی و تربیتی در نظر گرفته‌شده است حدود ۳۰ میلیارد ریال بود، اظهار کرد: اعتبارت اختصاص داده‌شده از سوی نهاد رهبری به این پروژه‌ها ۲۰ میلیارد ریال بود و کمیته امداد و وزارت رفاه هم تأمین اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی، اجرایی شدن این پروژه‌ها را بر عهده ‌گرفته‌اند./9314/303/ب2

ارسال نظرات