۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۹۴۶۵
از سوی آیت الله سیستانی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله طباطبایی در لندن برگزار شد

دفتر حضرت آیت الله سیستانی مراسم بزرگداشت آیت الله طباطبایی قمی را با حضور علما و شیعیان در لندن برگزار کردند.
مراسم بزرگداشت آیت الله طباطبایی در لندن

به گزارش خبرگزاری رسا، موسسه امام علی (ع) در لندن وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی، روز گذشته مجلس بزرگداشتی به مناسبت ارتحال آیت الله سید تقی طباطبایی قمی برگزار کرد.

در این مراسم حجج الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا، سید جواد شهرستانی، نماینده این مرجع در شهر مقدس قم، جمعی از علما، استادان، فرهنگیان، رؤوسای مراکز و موسسات اسلامی، مهاجران و شیعیان حضور داشتند.

حجت الاسلام سید محمد موسوی، نماینده مجمع جهانی اهل بیت (ع) در لندن در این مراسم گفت: مراجع دینی در طول تاریخ از اسلام و به خصوص از کیان تشیع محافظت کردند.

وی افزود: حضرت آیت الله سیستانی با صدور فتوای جهاد کفایی به مبارزه با جریان تروریستی و تکفیری داعش پرداخت و جوانان عراقی با لبیک به ندای مرجعیت در برابر دشمنان اسلام بسیج شدند.

نماینده مجمع جهانی اهل بیت (ع) در لندن ایستادگی و رشادت قهرمانانه مجاهدان عراقی در برابر تروریسم را موجب عقب نشینی آنان از اراضی این کشور دانست و تصریح کرد: به برکت فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی نقشه، حیله و نیرنگ دشمنان برای تصرف هر چه بیشتر اراضی عراق با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به زندگانی آیت الله طباطبایی قمی اظهار داشت: پدر این عالم فقید در دوران شاهنشاهی ایران به مبارزه با فساد و انحراف پرداخت و آیت الله طباطبایی نیز در مسیر پدر بزرگوارش قدم برداشت با فراگیری علوم اسلامی به درجه اجتهاد رسید به طوری که در مسائل فقه، اصول و عقاید صاحب نظر بود و کتاب‎های مختلفی را در این زمینه تالیف کرد./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات