۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۶۰۵۰۵

هشدار اداره اوقاف فلسطین نسبت به تغییر وضعیت مسجدالاقصی

اداره اوقاف اسلامی فلسطین، رژیم صهیونیستی را مسؤول اظهارات وزیران و اعضای کنیست این رژیم که دعوت به تغییر وضعیت تاریخی و قانونی مسجد الاقصی می کنند، دانست.
مسجد الاقصی

به گزراش خبرگزاری رسا، اداره اوقاف فلسطین نسبت به تحریک های مستقیم صهیونیست ها علیه مسجدالاقصی و طلبه های ساکن در آن که پیامدهایی در پی داشته است، هشدار داد.

در بیانیه ای که اداره اوقاف اسلامی فلسطین در واکنش به کنفرانسی که کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درباره مسجد الاقصی برگزار کرد و تلاش کرده از سال 1967 میلادی تاکنون وضعیت تاریخی این مکان را تغییر دهد و با تصویب قوانینی اجازه یورش به این مکان مقدس و برگزاری مراسم تلمودی بدهد، هشدار داد.

اداره اوقاف فلسطین به رژیم صهیونیستی همچنین نسبت به هر گونه تعرض علیه مسجد الاقصی هشدار داد و اعلام کرد که این مکان برای نزدیک به دو میلیارد مسلمان جهان مکان مقدسی به شمار می رود.

اداره اوقاف اسلامی فلسطین از همه نهادهای بین المللی خواست در قبال مسجد الاقصی و قدس شریف احساس مسؤولیت کنند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تعرض به مکان های مقدس در فلسطین اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی انجام دهند و درباره مخالفت ها و نقض قوانین قطعنامه های بین المللی نسبت به قدس و مقدسات دینی در این شهر بازخواست کنند.

به نوشته ایرنا، سازمان علمی فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان ملل (یونسکو) ماه گذشته قطعنامه ای به تصویب رساند که بر اساس آن مسجد الاقصی، باب الرحمه، دیوار غربی و دیوار براق و میدان براق مختص به مسلمانان است و کسی نمی تواند در باره این مکان ها ادعایی داشته باشد و به این ترتیب یونسکو اعلام کرد این مکان های مقدس مربوط به مسلمانان است و یهودیان هیچ حقی در این باره ندارند.

تصویب این قطعنامه باعث شد موسسه های صهیونیستی اقدام به تحریک نیروهای افراطی برای یورش به مسجد الاقصی و قدس شریف کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات