۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۶۰۵۴۹

مروجان کتابخوانی و فعالان عرصه کتاب استان قم تجلیل شدند

همزمان با بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی آیین تجلیل از مقام کتابداران و مروجان فرهنگ کتابخوانی در قم برگزار شد.
 آیین تجلیل از مقام کتابداران و مروجان فرهنگ کتابخوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، آیین تجلیل از مقام کتابداران و مروجان فرهنگ کتابخوانی با حضور مهندس صادقی استاندار استان قم، خانم وزیرپور مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، حجت الاسلام عطاءالله جباری مدیر اداره کتابخانه‌های قم، مهندس صادقی، کتابداران و برخی مسؤولان استانی در تالار قدس کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

خانم وزیرپور، مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، با بیان اینکه کتابداران نقش مؤثری در افزایش سرانه مطالعه کشور دارند، گفت: امیدوارم کتابداران با ابتکارهای خویش جوانان و دانش‌آموزان را تشویق به کتابخوانی کنند و گام‌های مؤثری در رشد و افزایش سرانه مطالعه کشور بردارند.

حجت الاسلام جباری در ادامه این جلسه بیان کرد: برخلاف پایین بودن سرانه در کشور، میزان رغبت مردم به مطالعه زیاد است و میزان امانت کتاب‌ها نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش داشته است.

وی توسعه و تجهیز کتابخانه عمومی استان را از مهم‌ترین راهبردهای این اداره توصیف کرد و گفت: کتابخانه منطقه نوبهار قم در محروم‌ترین منطقه شهر با امکانات و تجهیزات پیشرفته تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش در ادامه استاندار استان قم از خدمات اداره کتابخانه عمومی قم تقدیر و تشکر کرد و گفت: مسؤولان کشور و استان برای پیشرفت فرهنگ عمومی کشور و رشد سرانه مطالعه کشور رشد برنامه‌ریزی و همت خویش را دوچندان کنند.

در پایان این مراسم از حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری و کتابداران و کتابخوانان نمونه استان قم، تجلیل به عمل آمد و از شش کتاب به خط بریل و عروسک‌های اهدایی در راهپیمایی اربعین رونمایی شد./998/پ203/ق

ارسال نظرات