۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۰۵۵۳
استاد حوزه و دانشگاه:

راهپیمایی اربعین دکترین مهدویت است

حجت الاسلام والمسلمین خادمیان با بیان اینکه اربعین دکترین مهدویت است، گفت: جریان معنوی اربعین به لطف امام زمان(عج) مقدمه مقدمه ظهور خواهد بود، چراکه بعد از دوران ظهور مردم فوج فوج برای قرار گرفتن در رکاب حضرت به سمت ایشان می روند و در اربعین هم میلیون ها انسان به عشق ولایت از مسجد کوفه یعنی محل حکومت امام زمان(عج) به وعده گاه عشق و شهادت می روند.
ظهور

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین اظهار داشت: این مسأله به صورت کامل نیاز به بازشناسی دارد چراکه این حرکت از بین برنده بسیاری از جریان هایی است که علاقه ای به حاکمیت اسلام ندارند و بنده طبق مطالعاتی که داشتم با قاطعیت می گویم تقویت شیعه در گرو تقویت اربعین است.

اربعین ندای وسیع جهانی اسلام

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام راحل(ره) فرمود این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است؛ به همین دلیل از روزی که پیاده روی اربعین رونق گرفت، دین به ندای وسیع جهانی تبدیل شد چرا که افرادی از همه ادیان در این حرکت حضوری عاشقانه دارند و ما رهگذر اربعین است که می توانیم بسیاری از معزلات اجتماعی و جهانی را حل کنیم.   

وی با تأکید بر اینکه اربعین واکسینه کرن اسلام از جریانات تکفیری است، ابراز داشت: ما در راهپیمایی اربعین آرامش، امنیت و توانستن را به چشم می بینیم و از طرفی صدای خرد شدن استخوان داعش را شاهد هستیم؛ پیام اربعین شفاف و جهان شمول و امروز فراتر از شیعه، اهل تسنن و حتی اسلام رفته است و جریانات و بسیاری کشورهای دیگر نیز به نوعی خود را با این حرکت همراه کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خادمیان عنوان داشت: البته جای گله دارد که نسبت به آثار و پیام های اربعین و نقش تأثیرگذار آن در فضای رسانه ای و ماهواره ای کمتر توجه می شود؛ امروز در رسانه های ما بیشتر به رخداد اربعین پرداخته می شود و کمتر می بینیم در رسانه ای یا فضای علمی به آثار سیاسی، امنیتی، اجتماعی و نظامی این حرکت اهمیت داده شود.

وی ادامه داد: شما در کدام حرکت و تجمعی چنین عشق و شوری را می بینید؟ و در کدام تمدنی مشابه اربعین دیده می شود؟ که برای فردی که خود را خادم الحسین(ع) می داند زائر شیعه، غیر شیعه و حتی غیر مسلمان فرقی ندارد و از همه آنها به یک شکل پذیرایی می کند، به همین خاطر باید در برابر این حرکت سرتعظیم فرود آورده و اعتراف کنیم نمی توانیم این عشق و شور را توصیف کنیم.

اربعین مقدمه آسمانی شدن

عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان حضور در راهپیمایی اربعین را مقدمه قرار گرفتن در رکاب امام زمان(عج) دانست و تأکید کرد: حضرت اباعبدالله(ع) در سال 61 هجری به شهادت رسید و آسمانی شد و عده ای را هم آسمانی کرد و امروز نیز جریان معنوی اربعین به لطف امام زمان(عج) مقدمه مقدمه ظهور خواهد بود و به نوعی دکترین مهدویت است.

وی در پایان با اشاره وجه تشابه های اربعین با دوران ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد: بعد از دوران ظهور مردم فوج فوج برای قرار گرفتن در رکاب حضرت به سمت ایشان می روند و در اربعین هم میلیون ها انسان به عشق ولایت از محلی که امام زمان(عج) برای حکومت جهانی خود انتخاب می کند یعنی مسجد کوفه حرکت خود را آغاز می کنند و خود را به وعده گاه عشق و شهادت می رسانند تا سفری با معرفت داشته باشند./1330/302/ب3

ارسال نظرات