۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۶۰۶۱۱

اعلام برنامه‌های بیست و چهارمین دوره هفته کتاب در استان بوشهر

برنامه‌های بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر، از سوی معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان اعلام شد.
هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های هفته کتاب در استان بوشهر از سوی معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان اعلام شد. 

«دیدار نویسندگان حوزه کودک با نویسندگان، در مدارس بوشهر»، «بزرگداشت روز صنعت چاپ و تجلیل از چاپخانه داران»، «برگزاری مسابقه انشانویسی با موضوع کتاب»، «کتاب شفا ( اهدا کتاب به بیماران بستری در بیمارستان‌ها)»، «جشن کتاب ویژه کودکان و نوجوانان»، «برگزاری مراسم بزرگداشت پنج نفر از مفاخر ادبی و نویسندگان استان» از برنامه‌هایی است که در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

همچنین «نذر کتاب» در مساجد بوشهر، «بر پایی غرفه کتاب» در پارک ساحلی، «جلسه نقد و بررسی کتاب» در دانشگاه آزاد و «برپایی ایستگاه صلواتی کتاب» از برنامه‌های دیگر هفته کتاب در شهر بوشهر است.

دیگر برنامه‌های استان بوشهر در ایام هفته کتاب به تفکیک شهر به شرح زیر است: در شهر دیلم «برپایی نمایشگاه کتاب» و «رونمایی کتاب» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و نیز «اهدای کتاب به مراکز فرهنگی» و «طرح فراموشی کتاب» از برنامه‌های این هفته است.

در شهرستان دشتستان و در شهرهای برازجان و شبانکاره «نمایشگاه کتاب»، «اجرای طرح قصه‌خوانی در مدارس»، «جشن کتاب»، «اهداء کتاب» و نیز «کارگا‌ه‌های روش‌های ترغیب کودکان به مطالعه» و «اجرای قصه‌گویی به روش نمایشنامه خوانی»، «بر پایی غرفه مبادله و اهدای کتاب در دوشنبه بازار شبانکاره» و «همایش معرفی خانواده کتابخوان برتر (همراه بابرنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری)» از برنامه‌هایی است که در هفته کتاب اجرایی می‌شود.

برنامه‌های شهرستان جم در هفته کتاب به «برگزاری نمایشگاه کتاب»، «تجلیل از فعالین حوزه کتاب (نویسنده، ناشر، ‌کتابدار، کتاب‌فروش، کتابخوان)»، «اهدا کتاب» و «جشن کتاب ویژه کودکان و نوجوانان» اختصاص دارد.

در شهرستان دیر «نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی»، «برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی»، «قصه‌گویی دانش‌آموزان در مراسم صبح‌گاه مدرسه با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد»، «بازدید فرماندار و مسئولان شهرستان از کتابخانه‌‌های عمومی»، «نقد و بررسی کتاب سازه‌های خستگی نوشته حسن سهولی»، «بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه عمومی آبدان» و «عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی شهرستان و کتابخانه عمومی مساجد» از برنامه‌های هفته کتاب اعلام شده است.

شهرستان کنگان نیز در این ایام میزبان «برگزاری مراسم ویژه شعر و داستان کودک»، « نمایشگاه نقاشی با عنوان کتاب»،«برگزاری مراسم ویژه ادبیات و موسیقی»، «مراسم ویژه جشن کتاب و تقدیر از مولفان کنگانی» است و بازدید اعضای شورای برنامه‌ریزی کتابخانه از کتابخانه‌‌های کنگان در این هفته صورت می‌گیرد.

در شهرستان گناوه «برپایی نمایشگاه کتاب»، «اهدا کتاب در مدارس و مساجد»، «حضور در کتابخانه‌ها»، «مسابقه کتابخوانی»، «بررسی و نقد کتاب» برنامه‌هایی است که در هفته کتاب اجرا می‌شود.

در شهرستان تنگستان «جشن کتاب با حضور کودکان و نوجوانان»، «نمایشگاه کتاب»، «نمایشگاه هنری یار مهربان» و «تقدیر از کتابخوانان و کتابداران نمونه» از برنامه‌های هفته کتاب است.

در شهرستان دشتی نیز «نمایشگاه کتاب»، «نمایشگاه سیار کتاب در روستا‌های پر جمعیت شهرستان»، «افتتاح خانه‌های قصه و کتاب در دبستان‌های خورموج»، «فراخوان جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب»، «نمایشگاه سیار کتاب»، «رونمایی از کتاب‌های مولفان شهرستان» و «تجلیل از خیرین کتاب» در هفته کتاب اجرایی می‌شود.

بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان‌ماه تا ۱ آذر ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار می‌شود./998/د102/ق

ارسال نظرات