۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۶۰۷۷۶

سوگند به قرآن برای وفاداری به صهیونیست‌ها

ارتش صهیونیستی با استخدام مزدوران عرب و آموزش آنان در صحرای نقب واقع در جنوب فلسطین، یگانی نظامی موسوم به «گدسر» تشکیل داده است.
اسرائیل


به گزارش خبرگزاری رسا، ارتش صهیونیستی واحدی متشکل از ۵۰۰ مزدور عرب مسلمان که دارای شناسنامه اسرائیلی هستند، تشکیل داده است.

این افراد هنگام استخدام در ارتش، به کتاب آسمانی خود یعنی قرآن کریم سوگند یاد می‌کنند که به دستورات فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر پایبند باشند.

سرهنگ وجدی سرحان، رییس واحد اقلیت‌های ارتش صهیونیستی گفت: مأموریت ما، استخدام بیشترین تعداد اعراب اسرائیلی در ارتش است، در زمان حاضر تعداد این نیروها چند صد نفر است، اما می‌خواهیم این تعداد را در سال آینده دو برابر کنیم.

در همین حال حنین زعبی، نماینده فلسطینی پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) با انتقاد شدید از اقدام ارتش صهیونیستی در زمینه استخدام مزدور گفت: این یک گروه کوچک و حاشیه‌ای در ارتش است که علیه مردم خود به اسرائیل خدمت می‌کند و اعضای آن می‌دانند که خط قرمز را در ملی‌گرایی و وطن‌پرستی نقض کرده‌اند.

وی افزود: ۹۰ درصد عرب‌هایی که در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند، با همتایان اسرائیلی خود برابر نیستند. اسرائیل برای حفظ امنیتش هیچ احتیاجی به این اشخاص ندارد و این

یک مسئله سیاسی بوده و قبل از هر چیز، مصداقی از سیاست«تفرقه بینداز و حکومت کن» است.  

چندین کمپین جوانان فلسطینی در مناطق ۱۹۴۸ اقدام به اطلاع‌رسانی بر ضد استخدام جوانان عرب در ارتش اسرائیل کرده‌اند.

مناطق ۱۹۴۸ مناطقی است که در آن سال از سوی رژیم صهیونیستی اشغال و به دیگر اراضی اشغالی ضمیمه شد و فلسطینیان ساکن آن عمدتا دارای شناسنامه اسرائیلی هستند./982/ب102/د

ارسال نظرات