۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۶۰۹۳۷
خطیب جمعه ساری:

اجتماع اربعین حسینی یک آیین الهی و دینی در جهان است

خطیب جمعه ساری با بیان این که مراسم اربعین حسینی به یک آیین الهی و دینی عمومی در جهان تبدیل شده است، گفت: این مراسم با عظمت تنها مربوط به امت اسلامی نیست و می بینیم که افراد بسیار زیادی از اقصی نقاط جهان نیز در این مراسم حضور پیدا می کنند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان به در پیش بودن اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان این که میلیون ها انسان عاشق از سراسر جهان در حال حرکت به سمت کربلا هستند، گفت: این حضور با عظمت و میلیونی نشان می دهد که شور و شعور حسینی همچنان پویا و زنده است.

وی با بیان این که امروز فرهنگ حسینی جهانی شده است و این فرهنگ در همه نقاط جهان نور افشانی می کند، افزود: مهم ترین پیام حسینی دفاع از دین در برابر دشمنان اسلام ناب و  زیر بار سلطه دشمن نرفتن است.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که مراسم اربعین حسینی بزرگترین اجتماع معنوی جهانی است که عزاداران با تحمل سختی های زیاد، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) ابراز می کنند، ادامه داد: این اجتماع میلیونی امروز مورد توجه همه ملت های جهان قرار گرفته و عظمت خاصی دارد.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت بزرگ دینی و فرهنگی برای پیوند دادن قلوب امت اسلامی با قیام سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: اجتماع عظیم اربعین حسینی تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور ملت ایران در راهپیمایی امسال پیاده روی اربعین حسینی پرشور تر از هر زمان دیگری است، خاطرنشان کرد: با توجه به ممانعت آل سعود جنایت کار برای شرکت حجاج ایرانی در مناسک حج، اما مردم کشورمان با حضور میلیونی خود در مراسم اربعین حسینی پاسخ کوبنده ای به رژیم جنایت کار آل سعود خواهند داد.

وی با بیان این‌که عاشورا به‌ تنهایی یک مکتب است و همیشه پویا می‌ماند، گفت: لبیک یا حسین(ع) یعنی لبیک گفتن به شهدا، انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و لبیک گفتن به شهدای مدافعان حرم است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این‌که فرهنگ‌ حسینی کامل‌ترین و با ارزشمندترین فرهنگ است، اظهار داشت: امروز دشمن تلاش می‌کند فرهنگ حسینی را به حاشیه بکشد و عزاداری‌ها را دچار تحریف کند.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان این که علیرغم گذشت هزار و 400 سال از قیام عاشورا اما این نهضت همچنان زنده و پویا است، خاطرنشان کرد: علیرغم توطئه های فراوان دشمنان برای جلوگیری از نشر فرهنگ حسینی می بینیم که این فرهنگ امروز جهانی شده است.

وی با بیان این که ملت ایران با بهره گیری از فرهنگ حسینی مقتدرانه در برابر ظلم و استبداد می ایستند، تصریح کرد: امروز گفتمان استکبار ستیزی که از سوی ملت بزرگ ایران پرچم داری می شود به یک گفتمان جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام یوسف پور اجتماع عظیم اربعین حسینی را غیر قابل توصیف عنوان کرد و با بیان این که هیچ اجتماعی در جهان با شکوه تر از این حضور امت اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی موقعیت ارزشمندی برای محور بیداری و اقتدار معنوی جهان پهناور امروز است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اجتماع اربعین حسینی یک همایش عظیم تاریخ بشریت است، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام ناب از این حضور بی نظیر انسان های آزاده جهان عصبانی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان ای که مراسم اربعین حسینی به یک آیین الهی و دینی عمومی در جهان تبدیل شده است، افزود: این مراسم با عظمت تنها مربوط به امت اسلامی نیست و می بینیم که افراد بسیار زیادی از اقصی نقاط جهان نیز در این مراسم حضور پیدا می کنند.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که اربعین حسینی یک گفتمان دینی و فرهنگ ساز معنوی در جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: حضور افرادی از مذاهب و فرق مختلف در این حضور میلیونی نشان می دهد که فرهنگ حسینی از جغرافیای کشورهای اسلامی گذر کرده و جهانی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های آل سعود خبیث در یمن، افزود: این رژیم جنایت کار و آدم کش که بویی از انسانیت نبرده است هر روزه انسان های بی گناه بسیاری در یمن به خاک و خون می کشد.

وی با بیان این که آل سعود با حمایت مستکبران عالم این جنایت ها را مرتکب می شوند، خاطرنشان کرد: آل سعود در سایه سکوت مرگبار مجامع به اصطلاح بین المللی دفاع از حقوق بشر هزاران انسان بیگناه را در یمن می کشد و هیچ مجمعی نیز در این باره اعتراض نمی کند.

امام جمعه موقت ساری، همه تلاش های آمریکا و صهیونیست ها را براندازی و نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: اما انقلاب اسلامی که با پشتوانه مردمی تشکیل شده است امروز در میان آتش خشم و کینه دولت های مستکبر جهان به یک الگوی ارزشمند در جهان تبدیل شده است./201/950/ب1

ارسال نظرات